مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد شناخت مخاطب امروز جامعه را مهمترین اصل در انجام کارهای فرهنگی دانست و نسبت به توجه به این مسئله تأکید کرد.
کد خبر: ۵۹۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 18 April 2018

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد صبح امروز در نشستی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد استان یزد اشاره و اظهار داشت: هم اکنون بیش از 800 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان یزد در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام تا کنون، پایگاهی اعتقادی و اجتماعی در زمینه تمامی مسائل بوده است خاطرنشان کرد: مردم از گذشته تا کنون با اعتقاد به این مکان مقدس به انجام مسائل عبادی خود می‌پردازند و با تشکیل اجتماعات دینی در کمک رسانی به ایتام و نیازمندان با محوریت مسجد فعالیت می‌کنند.

گرجی به اهمیت شناخت دقیق مخاطب امروز جامعه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروزه باید با زبان مشترک به تعبیر قرآن در جهت جذب جوانان و احیای کارکردهای مساجد گام برداریم.

مسجد محوری یکی از سرفصل‌های کمیته امداد در مشارکت مردمی است

محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مسجد محوری را یکی از سرفصل‌ها و کارهای اساسی این کمیته در مشارکت مردمی عنوان کرد و افزود: یکی از کارهای ما در مساجد در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نیکوکاری و همچنین زکات است.

وی با بیان اینکه دنبال راه اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد هستیم اظهار داشت: با توجه به اشراف مساجد نسبت به مردم و محلات به نوعی تلاش داریم که فعالیت‌های بیشتری را در سطح مساجد استان یزد داشته باشیم تا اثرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد با اشاره به اینکه 33 مرکز در استان یزد در مساجد فعالیت‌های این کمیته را پیگیری می‌کنند گفت: مردمی شدن یکی از اساسی ترین فعالیت‌هایی است که آن در این سال‌ها آن را دنبال می‌کنیم.

قریب به 100 هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش کمیته امداد استان یزد هستند

علیزاده تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یزد را 50 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: به همین میزان به صورت غیرمستقیم تحت پوشش کمیته امداد استان یزد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد با تأکید بر اینکه تربیت و آموزش خانواده‌ها در دستوری کارمان در این سال‌ها بوده است افزود: از طریق 6 کانون این مسئله را در سطح استان یزد پیگیری می‌کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار