معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی یزد مطرح کرد
معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن اشاره به برنامه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای از عضویت حدود 100 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 18 April 2018

حامد عطارها با اشاره به اولویت‌ها و اهداف کتابخانه‌های استان یزد در سال 97، گفت: تعالی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با لذت کتاب‌خوانی از اهداف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد است که در ادامه برنامه‌های نوسازی و شاداب سازی فضای کتابخانه‌ها و همچنین بخش‌های کودک به آن پرداخته خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های تشویقی و ترغیبی برای حضور هرچه بیشتر افراد غیر عضو و آشنایی با خدمات کتابخانه‌ها نیز از دیگر اولویت‌ها است؛ همچنین برنامه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای نیز باقوت ادامه دارد.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد بابیان اینکه در سال 1396 شاهد افتتاح کتابخانه روستایی در روستای گرده کوه شهرستان مهریز بودیم، اظهار داشت: بازگشایی کتابخانه علامه جعفری در منطقه حسن‌آباد شهرستان یزد، رئیس فرهمند، کتابخانه محمد مفیدی در شهرستان بافق، کتابخانه منتظران مهدیه روستای مبارکه بافق، کتابخانه شهید صدوقی شهرستان مروست و کتابخانه روستایی شهید ذبیح ا... شفیعی در شهرستان ابرکوه از اقدامات به ثمر نشسته در سال 96 است.

عطارها با عنایت به متغیرهای متعدد در خصوص سرانه مطالعه در استان یزد، تصریح کرد: عدم اتفاق‌نظر کارشناسان و پیچیدگی‌های موجود در تعریف مطالعه باوجود فضای مجازی، چند سالی است که پژوهش مستندی در خصوص سرانه مطالعه انجام‌نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به عضویت حدود 100 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان یزد، اذعان کرد: برنامه‌های متعدد فرهنگی درزمینه ارتقاء جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در حال اجرا است تا مردم با لذت مطالعه کرده و کتابخانه به‌عنوان پاتوق فرهنگی موردتوجه و مراجعه قرار گیرد.

وی در ادامه با برشماری برخی برنامه‌های فرهنگی، اظهار داشت: جلسات حافظ و مثنوی‌خوانی با حضور اساتید برجسته ادبیات و شعر، نشست‌های موضوعی و عمومی کتاب‌خوان، نمایشگاه‌های مناسبتی معرفی کتاب در کتابخانه‌ها، نقد و معرفی کتاب، جلسات کتاب‌خوانی و کارگاه‌های خلاقیت مادر و کودک با رویکرد مطالعه، برنامه‌های متعدد در بخش کودک کتابخانه‌ها ازجمله شعرخوانی، قصه‌گویی، بازی‌های فکری و خلاقانه، کاردستی، نقاشی و ... ازجمله فعالیت‌هایی است که در راستای ارتقاء جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی صورت گرفته است.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به افتتاح اولین گذر فرهنگ و هنر در یزد و ثبت یزد به‌عنوان شهر جهانی، عنوان کرد: با توجه به‌واقع شدن برخی کتابخانه‌های عمومی در این مناطق، برنامه‌های ویژه‌ای در راستای کتاب و کتاب‌خوانی در بافت سنتی و تأکید بر فرهنگ اصیل یزد در نظر گرفته‌شده است.

عطارها افزود: واقع‌شدن کتابخانه فرخی یزدی درگذر فرهنگ و هنر کوچه مازاری ها ما را بر آن داشته است تا برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه را در سال جدید پربارتر از همیشه برنامه‌ریزی نماییم.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد از آغاز به کار هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌زودی در استان یزد خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی‌های لازم به‌زودی صورت خواهد گرفت؛ همچنین برگزاری ویژه‌برنامه هفتادمین سال تأسیس کتابخانه شرف‌الدین علی یزدی، سلسله برنامه‌های نقد کتاب در تمامی شهرستان‌ها، برنامه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای مناسبتی هفته کودک، هفته کتاب و کتابخانه گردی از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی یزد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار