مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد با اشاره به تداوم کارهای بازسازی اماکن مقدس عراق، گفت: یزدی‌ها در سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.
کد خبر: ۵۹۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ 17 April 2018

محمدرضا جعفری خرمی با توجه به فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات در استان یزد، گفت: سال گذشته 242 نفر نیرو به کاظمین، کربلا، نجف اشرف، سامرا و امامزاده سید محمد در شهر بلد اعزام شدند که هرکدام یک ماه در آن مکان‌ها فعالیت و خدمات رسانی کرده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به 150 میلیون تومان طلا، یک میلیارد و 475 میلیون تومان وجه نقد و 465 میلیون تومان کالا از قبیل سنگ، سرامیک، کاشی و شیرینیجات به شهر عراق ارسال‌شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر دو درب مطلا جهت حرم حضرت مسلم بن عقیل در کنار مسجد کوفه در دست‌ساخت است، تصریح کرد: تا یک ماه آینده از این دو درب رونمایی می‌شود و در شهرستان‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد و جهت نصب به نجف اشرف ارسال می‌شود.

جعفری خرمی بابیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های عمده صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف که قسمت زیارتی آن بین 90 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: ان‌شاءالله ستاد عتبات عالیات مرکز در نظر دارند در عید غدیر قسمت زیارتی آن افتتاح گردد و در آینده قسمت غیر زیارتی آن افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کربلای معلا سه پروژه در دست اقدام است، اضافه کرد: لاغر سازی ستون‌های چهار طرف ضریح حضرت امام حسین (ع) که کار لاغر سازی سه ستون به پایان رسیده و چهارمین ستون در دست اقدام است.

وی ترفیع گنبد امام حسین (ع) در استان کرمان و ساخت صحن حضرت زینب (س) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) و حدفاصل تل زینبیه و خیمه‌گاه را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و عنوان کرد: ساخت این صحن با وسعت 60 هزار مترمربع و به مساحت 165 هزار متر ساخته می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد ابراز داشت: در کاظمین صحن بزرگ حضرت صاحب‌الزمان (عج) در حال طراحی است که در آینده‌ای نزدیک طرح ساخت آن شروع می‌شود و همچنین در سامرا کار بازسازی حرم امامین عسکریین در حال اتمام است و ان‌شاءالله ساخت صحن‌های متعدد در آنجا شروع خواهد شد.

جعفری خرمی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم استان یزد کما فی السابق انتظار داریم به ساخت صحن‌های امامان کمک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار