مدیرکل استاندارد استان یزد:
مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: خریدار کالای غیراستاندارد در یزد به دلیل شرایط اقتصادی مردم استان، زیاد است.
کد خبر: ۵۹۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 17 April 2018

محمدحسین ماجدی اردکانی در جلسه شورای استاندارد استان یزد که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: استاندارد، پیام‌آور تولید خوب و با کیفیت و تجارت مطمئن است و اقدامات استاندارد می‌تواند رسیدن به کیفیت بالاتر با هزینه کمتر و ایجاد رقابت برای تولیدکنندگان را به دنبال داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان یزد ۳ هزار و ۶۰۹ واحد صنعتی و تولیدی در ۱۴ رسته شغلی فعالیت می‌کنند که هزار و ۹۰ واحد از آنها مشمول استاندارد اجباری هستند که لازم است این فاصله میان آمار واحدهای موجود با واحدهای دارای نشان استاندارد، کاسته شود.

ماجدی اردکانی عنوان کرد: در این راستا اقدام به شناسایی واحدها شده و با مراجعه حضور در تلاش برای فراهم کردن شرایط تولید استاندارد در آنها هستیم.

مدیرکل استاندارد استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در یزد ۸۰۵ واحد تولیدی با هزار و ۷۹ پروانه، مشمول استاندارد هستند.

ماجدی اردکانی با اشاره به اهتمام اداره استاندارد برای سنجش استاندارد طلای تولیدی در یزد یادآور شد: در سال گذشته ۱۰۶ واحد تولیدی طلا در استان یزد تعطیل شدند و ۵۴ واحد تولیدی نیمه فعال در این صنف وجود دارد که باید برای آنها چاره‌اندیشی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸۴ پروانه استاندارد در استان یزد تمدید شد، عنوان کرد: همچنین از ۲ هزار و ۹۱۶ واحد نمونه برداری، ۲۹۱ مورد عیارسنجی فلزات، ۳ هزار و ۲۹۶ آزمون نازل جایگاه سوخت و هزار و ۸۲۹ آزمون ترازو و باسکول در یزد انجام شد.

ماجدی اردکانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان یزد نیز انجام شده است، افزود: ضریب پوشش استاندارد در استان یزد ۱۰۰ درصد و رتبه استان در زمینه استاندارد ۱۱ است که همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این رتبه ارتقاء پیدا کند.

وی از وجود ۲۴ شهربازی در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: ۷۳ وسیله بازی  غیراستاندارد و ۱۰۸ وسیله بازی استاندارد در این مراکز شناسایی شده اما هیچ زمین بازی استانداردی در استان یزد نداریم و این موضوع را به شهرداری‌ها اعلام کرده ایم.

مدیرکل استاندارد استان یزد همچنین یادآور شد: صدور اولین پروانه حلال گوشت قرمز و صدور دومین پروانه رستوران در بین استان‌های کشور مربوط به استان یزد بوده ضمن اینکه تدوین استاندارد زیلو و پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی وسمه با توجه به حجم صادرات استان نیز انجام شده است.

وی در مورد برخوردهای انجام شده با واحدهای فاقد کالاهای استاندارد نیز بیان کرد: ۱۱۴ واحد تولیدی در استان پلمب و ۶۸ مورد نیز جمع‌آوری شد ضمن اینکه ۴۹ پرونده به تعزیرات حکومتی و ۵۳ پرونده به دادگاه ارجاع و به ۷۹ شکایت نیز رسیدگی شد.

ماجدی اردکانی تصریح کرد: یکی از موارد نادر در بحث استاندارد نیز مربوط به استان یزد است به نحوی که یکی از تولیدکنندگان استان یزد به دلیل تخلفات مکرر به ۱۲ سال زندان محکوم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه استان یزد به دلیل مهاجرپذیری بالا و شرایط اقتصادی جمعی از مردم استان و مهاجران، خریدار کالای غیراستاندارد زیاد دارد که معتقدیم در این زمینه باید سمن‌ها را فعال کنیم تا بتوانند اهداف استاندارد را محقق کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار