مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد:
مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد بر لزوم ارتقاء سطح کاشی‌های صادراتی استان یزد تاکید کرد و گفت: روند صدور کاشی‌های نامرغوب در بسته‌بندی‌های استاندارد باید متوقف شود.
کد خبر: ۵۹۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 17 April 2018

 سیدحسین دشتی در جلسه شورای استاندارد استان یزد با بیان اینکه صنعت کاشی و سرامیک، وجه قالب صنایع استان یزد است، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵ درصد تولید کاشی و سرامیک کشور در استان یزد انجام می‌شود.

وی افزود: اغلب واحدهای تولیدی نیز دارای نشان استاندارد و کیفیت مناسب هستند اما گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کاشی و سرامیک‌های غیراستاندارد به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

دشتی بیان کرد: متاسفانه تولیدات درجه ۳ و بی‌کیفیت به سفارش تجار برخی کشورها، در بسته‌بندی‌های درجه بالاتر و استاندارد صادر می‌شود که اقدام هم ضربه استاندارد است و هم کالای ایرانی را زیر سئوال می‌برد و برند کاشی و سرامیک یزد را خدشه‌دار می‌کند.

دشتی خاطرنشان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که سطح استاندارد کاشی و سرامیک صادراتی استان یزد افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداخل بازرسی و نظارت ارگان‌های مختلف از واحدهای دارای استاندارد اجباری در استان بیان کرد: اگر بازرسی‌های اداره استاندارد و مرکز بهداشت تجمیع شود، هم وجوه متعدد از تولیدکنندگان اخذ نمی شود و هم نیازی نیست که ناظران متعدد به واحدها سرکشی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد تاکید کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که از یک‌سو فشار کمتری متوجه بخش خصوصی باشد و از سوی دیگر، نظارت‌ها درست و اصولی انجام شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار