مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد، گفت: تولید مخاطب جدید یکی از جدی‌ترین نیازهای توسعه فرهنگی عمومی کشور است که باید توسط رسانه‌ها و مساجد انجام شود.
کد خبر: ۵۹۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 17 April 2018

حجت الاسلام و المسلمین«مصطفی گرجی» مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد استان یزد به همراه«سیدضیاء میررحیمی» مسئول روابط عمومی دبیرخانه کانون مساجد استان از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در یزد بازدید کرد .

حجت‌الاسلام گرجی در این بازدید ضمن آشنایی نزدیک با فعالیت‌های این خبرگزاری، در نشستی چند ساعته پیرامون اقدامات و برنامه‌های فرهنگی دبیرخانه کانون مساجد استان توضیحاتی ارائه کرد .

وی با بیان این‌که فعالیت خبرنگاری کاری سخت و حساس است،‌اظهار کرد: متن و خبر خبرنگار در حقیقت بیانگر استعداد و قدرت درک وی از مسائل پیرامون جامعه است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد برخورداری از اطلاعات دقیق از حوزه انفورماتیک را یکی از مهمترین ویژگی خبرنگاری دانست و افزود: یک خبرنگار باید سرشار از اطلاعات فنی و مهارتی در حوزه اطلاع‌رسانی باشد.

این مقام مسئول با بیان این‌که در دوران مدرن امروزی بحث اطلاع‌رسانی عامل مهمی در توسعه و پیشرفت است، گفت:«چطور بگویم» و «چه چیزی را بگویم» منشأ دانایی و اطلاعات یک خبرنگار برای نقش آفرینی بیش از پیش است.

گرجی شناخت سلایق جامعه را از دیگر رسالت‌های اصحاب رسانه عنوان کرد و ادامه داد: یک خبرنگار موفق کسی است که بتواند خدمات خود را به تناسب تقاضا عرضه کند.

وی با بیان این‌که خبرنگاران باید از هنر خود برای رفع دغدغه مردم استفاده کنند،‌ تأکید کرد: تولید مخاطب جدید یکی از نیازهای جدی توسعه فرهنگی عمومی کشور است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود تولید مخاطب و جذب حداکثری قشر خاکستری جامعه را از جمله اولویت‌های اجرایی دبیرخانه کانون مساجد در استان و کشور دانست و بیان کرد: اردو زدن پشت دیوار دانایی و علم در دستور کار کانون فرهنگی مساجد است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت درک ذهنی مخاطب در عرصه خبر،‌گفت: فضای امروز جامعه ما رومانیک است به همین دلیل مخاطب شناسی باید مورد توجه دست‌اندرکاران فرهنگی قرار گیرد.

گرجی تولید مخاطب و تخصصی کردن فعالیت‌ در مساجد را یکی از اولویت‌های اجرایی برای مساجد در تراز انقلاب اسلامی ‌عنوان کرد و افزود: متأسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید در حوزه زیبایی شناختی مساجد کار نشده است.

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد مأموریت دارند که تمام افراد جامعه با هر سلیقه فرهنگی،‌اجتماعی و سیاسی را در کانون‌ها جذب و نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که ائمه جماعت باید مهندسی دین را در اولویت اجرایی خود قرار دهند،‌ گفت:‌ نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی بین تمام اقشار جامعه به ویژه قشر خاکستری یکی از مهمترین رسالت‌های ائمه جماعت است.

نهادهای اجتماعی و فرهنگی مراقبت سوء تبلیغ‌ها باشند

گرجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت استفاده از قالب هنر برای تبیین ارزش‌های اسلامی بین نسل جوان،‌تصریح کرد:‌ نهادهای اجتماعی و فرهنگی باید مراقب باشند که خودشان دچار سوء تبلیغ نشوند.

وی با بیان این‌که تبلیغ درست و بجا نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمنان دین و نظام اسلامی دارد،‌تأکید کرد: به چالش کشیدن مساجد و نقش آفرینی این مهم باید در دستور کار رسانه قرار گیرد.

«سیدضیاء میررحیمی» مسئول روابط عمومی دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر 810 کانون فرهنگی در مساجد استا فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است از این پس تمام اعضای کانون فرهنگی مساجد چارت‌بندی و در قالب اطلاعات مشخص ساماندهی شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار