مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: شهرک سلامت با هدف ساماندهی امور مرتبط با حوزه خدمات درمانی در این استان ایجاد می شود.
کد خبر: ۵۹۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 17 April 2018

فخرالسادات خامسی در نشست هم‌ اندیشی ساماندهی مطب پزشکان و ایجاد شهرک سلامت استان، افزود: ظرفیت های درمانی و پزشکی شاخصی برای ارائه خدمات داریم، علاوه بر فرصت‌ با تهدیدهای مختلفی هم روبرو هستیم.
وی اضافه کرد: ضرورت دارد با ساماندهی این شرایط آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن به حداقل برسد.
وی اظهار کرد: اولویت فعلی تمرکز بر ساماندهی مطب‌ پزشکان، مراکز خدماتی، اقامتی و مسایل اجتماعی چون ترافیک و برخی آسیب‌ های رفتاری در حوزه ارائه خدمات درمانی است .
وی یادآور شد: باید بخش‌های مرتبط با این موضوع برنامه‌ های خود را ارائه کنند که با هدف انسجام و همکاری‌های بین بخشی این مساله را مدیریت کرد.
خامسی گفت: ساخت شهرک سلامت که فعالیتی اثرگذار برای فاصله گرفتن از آسیب‌های اجتماعی ناشی از خدمات درمانی است نیازمند آینده ‌نگری و نگاه همه‌ جانبه نگر است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح سرمایه‌ گذارانی هستند، باید به‌ صورت تخصصی به آن ورود کرد.
همچنین مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه درمان دارد، با مشکلاتی از جمله پراکندگی نامناسب مطب، ترافیک و سایر چالش های اجتماعی به ‌ویژه در ارائه خدمات به بیماران روبروست که این مساله نیازمند کنترل و ساماندهی است.
محمود شاکری شمسی افزود: طرح‌ها و پیشنهادهای متنوعی از جمله احداث شهرک سلامت برای مدیریت این موضوع مطرح و اقدام مشابه سایر استان‌ها در این زمینه بررسی‌ شده است.
وی بیان کرد: با توجه به زمان ‌بندی تحقق طرح‌های بزرگ باید مسائل را دسته ‌بندی کرد و با شرح وظایف مشخص در بخش‌های مختلف به‌ تدریج اقدام شود.
استان یزد 819 پزشک عمومی، 405 پزشک متخصص و فوق تخصص، 305 دندانپزشک عمومی و 58 دندانپزشک متخصص دارد.
تعداد بیمارستان های خصوصی و دولتی 20 باب است که 13 مورد آن دولتی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار