دبیر هیئت سوارکاری استان یزد:
دبیر هیئت سوارکاری استان یزد از ایجاد تغییرات اساسی درزمینهٔ امکانات رفاهی ورزشی سوارکاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 17 April 2018

سعید حسن نیا از برگزاری مسابقات اسب‌دوانی به مدت شش هفته در استان یزد خبر داد و گفت: مسابقات پرش‌بااسب نیز در اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد که طی 14 دوره در سال به برگزاری مسابقاتی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگ‌سالان می‌پردازد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات هنرهای رزمی سواره در استان که مشتمل بر دو مسابقه کشوری به میزبانی یزد و چهار مسابقه استانی است، افزود: همچنین مسابقات کشوری زیبایی اسب اصیل نیز در سه دوره به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

حسن‌زاده از فعالیت هفت‌ تا 9 ورکشاپ در استان یزد خبرداد و یادآور شد: در بخش‌های مختلف کارگاه‌های آمورشی در حال فعالیت هستند؛ همچنین کمیته‌ پونی کلاپ نیز در این راستا به آموزش کودکان چهارتا 14 سال می‌پردازد که توانسته در سال گذشته به‌عنوان برترین کمیته پونی کلاپ کشور در فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران شناخته شود.

دبیر هیئت سوارکاری استان یزد افزود: سه کارگاه استعدادیابی در استان در حال فعالیت است و کلاس‌هایی به‌صورت دائمی در مجتمع سوارکاری واقع در صفائیه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بابیان فعالیت‌های کمیته درساژ در استان یزد، عنوان کرد: این کمیته حداقل پنج مسابقه در سال جاری خواهد داشت و شاهد دعوت‌هایی از مربیان در این رشته خواهیم بود.

وی در ادامه با برشماری فعالیت‌های رشته سوارکاری در سطح استان، اظهار داشت: برگزاری تست مربیگری در این رشته، برگزاری دوره داوری درجه سه پرش‌بااسب و بازآموزی درجه سه و درجه‌دو پرش‌بااسب، مسابقات استقامت که شامل شش مسابقه استانی و یک مسابقه کشوری است و ... از برنامه‌های تبیین شده سال جاری است.

دبیر هیئت سوارکاری استان یزد با اشاره به جایگاه استان یزد در کسب رتبه نخست کشوری درزمینهٔ تعداد اسب و باشگاه‌های موجود، اذعان کرد: علی‌رغم امکانات محدود استان یزد در این رشته ورزشی، درزمینهٔ کورس جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده‌ایم.

حسن‌زاده در خصوص کمبودهایی که درزمینهٔ وجود علم سوارکاری خودنمایی می‌کند، تصریح کرد: در این راستا سعی می‌شود با برگزاری کارگاه‌هایی به تقویت علمی علاقه‌مندان بپردازیم و با این روش تاکنون به نتایج مطلوبی نیز دست‌یافته‌ایم به‌گونه‌ای که یکی از جوانان یزدی بااستعداد دعوت‌شده به اردو و تمرین‌های تیم ملی است.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه جلساتی در راستای بهبود وضعیت و امکانات این رشته ورزشی با مسئولین ذی‌ربط صورت گرفته است، خبر داد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته تا پایان سال جاری شاهد تغییرات اساسی درزمینهٔ امکانات ازجمله مانژ سرپوشیده، حصارکشی مجتمع سوارکاری، ایجاد فضای سبز و... خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار