فرماندار تفت:
فرماندار جدید تفت با اشاره به اين كه بیشترین قشر مراجعه‌کننده به کتابخانه‌ها کودکان و نوجوانان هستند و لازمه اين سنيني شادابي است، بر اهمیت شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها تاکید کرد .
کد خبر: ۵۹۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 17 April 2018

 «محمد محامدی» در دیدار با رييس و مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت به اهمیت شاداب‌سازی فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: برخی کارها نیازی به اعتبار و بودجه ندارد و یک مسئول می‌تواند با ذوق و سلیقه شخصی خود نسبت به شاداب‌سازی محیط کار خود بدون صرف هیچ هزینه‌ای اقدام کند . 

وی با بیان این که بیشترین قشر مراجعه‌کننده به کتابخانه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، تصریح کرد: لازمه سنین نوجوانی، شادابی است و با توجه به بروز و رشد فضای مجازی، کتابداران باید شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها را در اولویت کاری خود قراردهند . 

فرماندار و ريیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در ادامه به منابع موجود در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: مسئولان کتابخانه‌ها باید نیازسنجی کنند و منابع و کتاب‌های مطابق با ذوق مطالعاتی مخاطبان را برای کتابخانه خود تأمین کنند . 

محامدي در پایان نيز خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک از کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیدن می‌کنم و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودها قرار خواهم گرفت و تصمیمات لازم در راستای برطرف كردن مشکلات اتخاذ خواهد شد . 

گفتني است، در ابتدای این دیدار که در دفتر فرماندار تفت برگزار شد، «هادی قاسمی» ريیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک‌ساله اداره متبوع خود، به معرفی کتابخانه‌های عمومی شهرستان و همچنین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان تفت پرداخت . 

شهرستان تفت هم‌اکنون 10 باب کتابخانه عمومی فعال دارد که از این تعداد چهار باب شهری و 6 باب نیز روستایی است .در حال حاضر 113 هزار نسخه کتاب نيز در کتابخانه‌های شهرستان موجود است و حدود چهار هزار و 500 نفر از مردم شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار