رئیس مرکز MCMC سازمان اورژانس ۱۱۵استان یزد از مراجعه بیش از ۹۷ هزار مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها در سطح استان یزد در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 17 April 2018

 رئیس مرکز MCMC سازمان اورژانس ۱۱۵استان یزد از مراجعه بیش از ۹۷ هزار مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها در سطح استان یزد در ایام نوروز خبر داد.

 علیرضا پورمازار با اشاره به اینکه هدف کلی استقرار این مرکز انجام اقدامات موثر جهت ایجاد اتصال بین خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی است افزود:در ایام نوروز بیش از هزار و هفتصد نفر از سوی اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ به بیمارستان‌ها اعزام شده اند همچنین حدود ۳۰۰ نفر به سایرمراکز درمانی اعزام شدند.

وی ادامه داد:از ۲۹ اسفند لغایت ۱۸ فروردین ماه از تعداد کل مراجعه کنندگان به اورژانس ۷۸ هزار نفر به صورت سرپایی و ۱۹ هزار نفر در اورژانس بستری شدند که از این تعداد ۱۸۲ نفر به ICU و ۴۸۸ نفر به CCU بیمارستان‌ها منتقل شدند.

پور مازار همچنین اضافه کرد:تعداد اعمال جراحی اورژانسی انجام شده در بیمارستان‌ها ۸۴۸ مورد بوده است.

رئیس مرکز MCMC با اشاره به اینکه از ۲۰ بیمارستان موجود در سطح استان ۱۲ بیمارستان در بخش دولتی و ۷ بیمارستان در بخش خصوصی به ارائه خدمت می‌پردازند تصریح کرد:

از قابلیت‌های این سامانه جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت موجود تخت‌های بیمارستانی، تخت‌های ویژه، وضعیت موجود اعزام‌های بین بیمارستانی، امکان ثبت و اطلاع‌رسانی مراجعه مادران باردار پرخطر، امکان ثبت و اطلاع‌رسانی مراجعه کودکان پرخطر است که در ایام نوروز به صورت ویژه به ارائه خدمت پرداخته شد.

وی ضمن تشکر و قدر دانی از تلاش‌ها و زحمات روسا و مدیران بیمارستان‌ها افزود با توجه به اینکه در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته شاهد یک مورد مرگ مادر باردار بوده ایم امید است در سال آینده با تلاش و همت نیرو‌های متخصص شاهد کاهش این روند باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار