معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد:
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به جایگاه مهم مشاوره در حل اختلافات و دعاوی، گفت: فرهنگ مراجعه به مشاوره در بین یزدی‌ها نهادینه نشده است.
کد خبر: ۵۹۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 17 April 2018

محمدحسین رحیمی زاده در دیدار سعید دهقان معاون فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در سال 97 اجرای بیش از 50 برنامه را در دستور کار دارد، گفت: رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی همواره یکی از اولویت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد است.

وی افزود: در سال گذشته به‌واسطه اقدامات خوبی که درزمینهٔ کاهش معضلات اجتماعی انجام‌شده است روند رشد طلاق در استان یزد در سال گذشته متوقف شد که این خود یک موفقیت مهمی درزمینهٔ کاهش این معضل مهم اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در ادامه با تأکید بر اینکه بخش مهمی از کارها درزمینهٔ رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه، موضوع اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است که البته در این زمینه نیاز به همکاری همه نهادهای درگیر در این امر است.

رحیمی زاده تأکید کرد: هنوز در موضوع مشاوره بخصوص مشاوره اختلافات خانوادگی فرهنگ‌سازی مناسبی صورت نگرفته و نهادینه‌سازی نشده است که نشان از آن دارد که باید در این زمینه گام‌های مهم و روبه جلویی برداشته شود؛ چراکه امروزه موضوع مشاوره و ارائه آموزش‌های مربوط به زندگی از نیازهای مهمی است که برای همگان روشن‌شده است.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: یکی از موضوعات و معضلات اجتماعی که در استان یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نیازمند اقدام همه مسئولین است، موضوع حاشیه‌نشینی است. حجم تعرض به زمین‌های دولتی در حومه شهر یزد نشان از آن دارد که در این منطقه کار خوب و درخور توجهی صورت نگرفته است.

این مسئول قضایی افزود: با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق می‌توان درزمینهٔ سامان‌دهی و جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی در یزد فعالیت کرد. فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص ماهیت زمین‌های حاشیه شهر یزد و روشن گری در خصوص عدم مراجعه مردم به بنگاه‌های غیرمجاز موجود در این مناطق می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه ازدواج کارگاه‌های مشاوره‌ای را در استان یزد دایر کرده و زوجین را موظف به شرکت در این دوره‌ها کردیم که زوجین در ابتدای امر علی‌رغم بی‌میلی برای شرکت در این دوره‌ها، پس از شرکت در آن از کیفیت و تأثیر آن ابراز رضایت می‌کنند. باید تلاش کنیم تا در حوزه پیشگیری قدم‌به‌قدم به مرحله قبل‌تر گام برداریم؛ چراکه در این حوزه لازم است تا از حلقه‌های ابتدایی فعالیت‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرارداد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: درزمینهٔ فرهنگ‌سازی در جهت کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باید از ظرفیت همه نهادهای فرهنگی و دخیل در این حوزه استفاده کرد و ما در استان یزد در این زمینه دست مدد و کمک به همه این نهادها دراز می‌کنیم.

رحیمی زاده در پایان با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، گفت: کار اساسی و مهم‌تر از رسیدگی به پرونده‌ها، پیشگیری از تشکیل پرونده و کاهش اختلافات است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار