مدير كل بنياد مسكن يزد:
مدير كل بنياد مسكن استان يزد با اشاره به انجام مطالعات طرح هادي 350 روستاي بالاي 20 خانوار استان، گفت: تاكنون فاز يك اين طرح‌ها در 320 روستاي استان اجرايي شده است.
کد خبر: ۵۹۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 17 April 2018

«عليرضا قربانيان» در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 362 روستاي بالاي 20 خانوار در استان، اظهار كرد: تعداد 350 روستا از اين تعداد مشمول طرح مطالعاتي هادي روستايي شده‌اند و در سال گذشته تعداد 40 طرح شامل 14 طرح هادي جديد و 26 طرح بازنگري در دست اقدام گرفته است.

وي هدف از مطالعه و اجراي طرح‌هاي هادي روستايي را زمينه‌سازي براي تتوسعه و عمران و روستاها، تامين و توزيع عادلانه امكانات روستايي، توجه به توسعه مسكتن و زيست محيطي، برنامه‌ريزي براي مشاركت روستاييان و ساماندهي شبكه‌ها و بهبود وضعيت اقتصادي روستاها ذكر كرد.

قربانيان با اشاره به برگزاري 680 جلسه الحاق و تغييركاربري در طرح‌هاي هادي روستايي و تصويب 45 طرح در اين جلسات، اظهار كرد: از سال 1372 تاكنون فاز يك طرح هادي روستايي در  320 روستاي استان اجرايي شده است.

به گفته وي، در سال گذشته 70 طرح هادي روستايي با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد تومان در روستاهاي استان اجرايي شد.

وي همچنين از اختصاص قير يارانه‌اي به 46 روستاي استان در سال گذشته خبر داد و گفت: 1500 تن قير يارانه‌اي بين پيمانكاران طرف قرارداد و دهياري‌هاي اين روستاها توزيع شد.

قربانيان با اشاره به طرح‌هاي بهسازي روستاهاي هدف گردشگري بنياد مسكن استان، تصريح كرد: استان يزد داراي 120 روستاي هدف گردشگري است كه در حال حاضر طرح مطالعاتي دو روستاي طزرجان در شهرستان تفت و سريزد در شهرستان مهريز در دست اقدام است.

وي با اشاره به مشكلات ناشي از كمبود اعتبارات، ياداور شد: در رابطه با طرح بافت‌هاي با ارزش روستايي استان نيز در سال گذشته به دليل مشكل اعتبارات اين طرح تنها در روستاي مزرعه كلانتر شهرستان ميبد در دست اقدام قرار گرفت.

اين مسئول با بيان اين كه تاكنون اين طرح در 6 روستاي استان انجام شده است، هدف از اجراي آن را شناسايي، احيا و حفاظت از فضاهاي با ارزش روستايي بيان كرد.

وي يكي از مهمترين اقدامات بنياد مسكن استان در اين حوزه را بهسازي مسكن‌هاي روستايي خواند و گفت: در همين راستا تاكنون 33 درصد از واحدهاي مسكوني روستايي در استان مقاوم سازي شده‌اند.

قربانيان گفت: تاكنون در استان يزد 20 هزار واحد مسكوني از تسهيلات اين بخش بهره‌مند شده‌‌اند كه از اين تعداد قريب 80 درصد پايان كار گرفتند.

وي ياداور شد: در سال گذشته تعداد 620 نفر تسهيلات اين بخش را در استان دريافت كردند و علاوه بر اين نيز 334 نفر از متقاضين نيازمند نيز تسهيلات 2 تا 8 ميليون توماني براي مقاوم‌سازي دريافت كردند.

مدير كل بنياد مسكن استان يكي ديگر از اقدامات بنياد مسكن استان در سال گذشته را صدور جمعا دو هزار سند مالكيت براي واحد‌هاي مسكوني ذكر كرد و گفت: 1800 جلد سند مربوط به روستاها و 200 جلد سنند نيز در شهرهاي زير 25 هزار نفر صادر شده استو.

به گفته‌ي وي، تاكنون بالغ بر 51 هزار جلد سند مالكيت به همت بنياد مسكن استتان و با همكاري اداره كل ثبت اسناد واملاك استان صادر شده است.

قربانيان تملك و واگذاري زمين به روستائيان را از ديگر فعاليت‌هاي بنياد مسكن ذكر كرد و گفت: اين اقدام در راستاي واگذاري تامين زمين جهت عمران و نوسازي روستاها، هدايت توسعه كالبدي و گسترش فيزيكي روستاها، ايجاد انگيزه سكونت و فعاليت روستاييان، حمايت از خانوارهاي روستايي فاقد زمين و تفكيكي و واگذاري اصولي زمين در روستاها انجام مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته 99 هكتار زمين از منابع طبيعي استان تملك شده و از سوي بنياد مسكن استان 1100 قطعه زمين بعه متقاضيان واجد شرايط واگذار شده است.

قربانيان از اختصاص تسهيلات 18 ميليون توماني بنياد مسكن براي ساخت مسكن روستايي با كارمزد پنج درصد در همين راستا خبر داد.

وي در بخش ديگري از سخنانش اعلام كرد: در سال گذشته بالغ بر 60 واحد به صورت مجموعه‌سازي در روستاهاي استان احداث شد و استان يزد با ساخت بيش از 250 واحد در روستاهاي استان طي سه سال اخير از استان‌هاي موفق كشور بوده است.

به گفته مدير كل بنياد مسكن استان، در سال گذشته همچنين 200 واحد مسكوني شهري طراحي، 17 واحد شروع به ساخت كرده و 220 واحد نيز از سال‌هاي قبل ادامه ساخت داده و علاوه بر اين نيز 115 واحد تكميل ده نيز به متقاضيان واگذار شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار