مدیران جهاد کشاورزی ابرکوه و مهریز از شروع برداشت محصول گوجه سبز هفته جاری در 440 هکتار از باغ های این 2شهرستان خبر دادند.
کد خبر: ۵۹۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳ 16 April 2018

به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یک هزار بهره بردار برداشت محصول گوجه سبز را از 350 هکتار اراضی باغی شروع کردند.
مهدی غیب الهی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود از هر هکتار میانگین 15 تن محصول برداشت شود.
وی با بیان اینکه گوجه سبز از جمله محصولات راهبردی بخش کشاورزی نیست، اظهار کرد: واسطه ها محصول را از باغداران خریداری و به بازار شهرها و استان های مجاور عرضه می کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان تولید مربوط به دهستان فراغه و منطقه علوی بخش مرکزی است، ادامه داد: برداشت محصول تا اواخر اردیبهشت ماه آینده ادامه دارد .
این مسئول تاکید کرد: این محصول کاملا ارگانیک و با کیفیت بالا تولید می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بروز آفات ، خشکسالی و سرمازدگی ، نبود ثبات قیمت، نبود صنایع تبدیلی و پراکندگی درختان را بخشی از مشکلات باغداران بیان کرد.
وی تصریح کرد: به محصول زراعی و باغی ابرکوه، 17سال از 25 سال گذشته به دلیل تداوم خشکسالی خسارت فراوانی وارد شد.
غیب الهی، ایجاد صنایع فرآوری را نیاز ضروری دانست و افزود: ایجاد واحدهای فرآوری علاوه بر ایجاد اشتغالزایی و رونق اقتصادی از ضایعات میوه نیز جلوگیری می کند. 
با توجه به ظرفیت های بخش زراعی و باغی و بحران آبی ابرکوه را به قطب های کشاورزی استان یزد تبدیل کرد و در تولید زراعی و باغی رتبه نخست و در بخش دامی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. 
در شهرستان ابرکوه 15 هزار هکتار اراضی به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان هفت هزار و 500 هزار هکتار آن به باغ های میوه اختصاص دارد که سالانه در شرایط عادی بیش از 45 هزار تن محصولات باغی تولید می شود. 
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

**
همچنین مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: برداشت گوجه سبز (آلوچه) از 90 هکتار باغ های بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد و 2 ماه ادامه دارد. 
کامیار رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه میزان برداشت امسال با سال گذشته تفاوتی ندارد، افزود: دهستان های میانکوه ، خورمیز و حومه شهر مهریز مناطق اصلی برداشت گوجه سبز است. 
وی ادامه داد: به طور متوسط از هر هکتار 20 تن محصول برداشت می شود که نیمی در یزد مرکز استان به فروش می رسد. 
این مسوول تصریح کرد: خشکسالی و سرمازدگی ، نبود ثبات قیمت، صنایع تبدیلی و پراکندگی درختان از جمله مشکلات کشاورزان است. 
اراضی کشاورزی مهریز 17 هزار و 500 هکتار است که 10هزار هکتار آن باغ است . 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار