مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) واحد یزد با اشاره به نقش این مرکز در برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان،‌گفت: بدون در نظر گرفتن مؤلفه و رصد وضعیت موجود، برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار ناقص است.
کد خبر: ۵۹۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ 16 April 2018

«بهروز اسلامی» با بیان این‌که سال گذشته سالی پر فراز و نشيب براي مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران در استان بوده است،‌ اظهار کرد: نظرسنجي انتخابات رياست جمهوري و طرح بازرسي دستگاه‌هاي اجرايي استان در حوزه حقوق شهروندي و عفاف و حجاب از جمله طرح‌هاي شاخص مركز يزد در سال 96 بودند.

وی پیش‌بینی کمتر از یک درصد میزان رأی رییس جمهور منتخب را از جمله اقدامات ایسپا در سال گذشته دانست و افزود: ميزان برآورد احتمالي مرکز افکار سنجی ایسپا و رأي واقعي ریيس جمهور محترم در استان يزد 8/62 و 7/63 بود كه اين مهم ابتدا به لطف خداوند و سپس همكاري صميمانه و خالصانه مجموعه همكاران من (اعم از مديران تا تيم‌هاي پرسشگري) در شعبه يزد اتفاق افتاده است .

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) واحد یزد، بازرسي دستگاه‌هاي اجرايي استان در حوزه حقوق شهروندي و عفاف و حجاب را از دیگر اقدامات شاخص این مرکز در سال 96 دانست و بیان کرد: به استناد مصوبات شصت و چهارمين نشست شوراي اجتماعي كشور و نهمين نشست روسا و دبيران ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي دستگاه‌هاي اجرايي و استان‌هاي سراسر كشور و نيز ابلاغيه وزارت كشور به كليه استانداري‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي، عملكرد ادارات استاني در دو حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندي مورد سنجش قرار گرفت.

اسلامی گفت: در بازرسي‌ها ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي استان یزد بيش از 55 دستگاه اجرايي استان مورد بررسی قرار گرفتند که نمایندگان ستاد در بازرسي‌های انجام شده به عنوان نماينده مستقيم استاندار در آن دستگاه حاضر می‌شدند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت بازرسي‌های انجام شده،‌ تصریح کرد: خوشبختانه ایسپای واحد یزد توانست به خوبي در انجام اين مهم موفق و رضايت حداكثري معاون سياسي و امنيتي و اجتماعي استانداري يزد و مديركل اجتماعي استانداري يزد و دستگاه‌های اجرایی را جلب کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترين ظرفيت موجود در شعبه یزد را وجود پررنگ مؤلفه‌هاي سرمايه اجتماعي نظیر، اعتماد،‌ مشاركت و آگاهي عنوان کرد و ادامه داد: قطعا هيچ نهاد و سازمان و گروه اجتماعي بدون داشتن سرمايه اجتماعي به سرمنزل مقصود نخواهد رسيد و به هر ميزان كه مولفه‌هاي سرمايه اجتماعي در آن بيشتر باشد رسيدن به اهداف براي آنها راحت تر و كم هزينه تر خواهد بود.

اسلامی وجود سرمايه انساني را از دیگر ویژگی‌های مرکز ایسپای یزد دانست و بیان کرد: تمام سعي ما بر اين است كه به خصوص در طرح هاي ايسپا كه غالبا كشوري هستند و از اهميت خاصي برخوردارند از پرسشگران و تيم هاي اجرايي كارآزموده و كاربلد استفاده كنيم و كمترين ميزان سوگيري را در يافته‌ها داشته باشيم.

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) واحد یزد خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر حدود 35 پرسشگر با شعبه یزد در حال همكاري هستند كه سعي ما بر اين است كه اين ميزان را افزايش دهيم. اما قطعا كيفيت پرسشگران را فداي كميت آنها نخواهيم كرد .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نقش ایسپا در برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان،‌ اظهار کرد: بدون تردید توسعه پایدار در جایی اتفاق نخواهد افتاد مگر با لحاظ کردن مؤلفه‌های اجتماعی فرهنگی.

اسلامی با بیان این‌که بدون در نظر گرفتن این مؤلفه ها و رصد وضعیت موجود، برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار ناقص خواهد بود،گفت: قطعا ایسپا در استان یزد با استفاده از توان علمی و تخصصی خود و با اتکاء به نیروی با تجربه و متعهدی که در اختیار دارد نقش پررنگی را در به تصویر کشدین وضعیت موجود داشته و دارد.

وی تأکید کرد: طی سال‌های اخیر به لطف حمایت مدیران سازمان جهاد دانشگاهی در یزد، ایسپا توانسته است که توجه و اعتماد مسئولین استان را بیش از گذشته به خود جلب کند .

مدیر ایسپای واحد یزد نقش ایسپا در توسعه تحقیقات افکار عمومی را اجتناب ناپذیر دانست و بیان کرد: یافته‌های ایسپا و نتایج تحقیقات این مجموعه عظیم چه در سطح کشور و چه در سطح استان توجه مدیران و مسئولین را بیش از پیش به ارزیابی نظرات مردم در مسائل مختلف جلب کرده است.

اسلامی کیفیت، دقت، ظرافت و سرعت عمل ایسپا در یزد را مانند تمام شعب در کشور مثال زدنی عنوان کرد و افزود: همین خصوصيات منحصر به فرد باعث افزايش توجه مدیران و مسئولین به ايسپا و رصد افکار عمومی شده و آنها سعی در پايش افكار و انتظارات مردمي داشته تا از اين طريق بتوانند انتظارات مردم را بهتر و سريعتر برآورده سازند تا در نهايت منجر به افزایش رضایتمندی در جامعه رقم بخورد .

وی در پایان حضور پر رنگ تر در مجامع علمی و تخصصی، توسعه تحقیقات کاربردی با تاکید بر نیازهای استان و همچنین تقویت بیش از پیش و توسعه بازارهای جدید برای افکار سنجی خلاقیت و نوآوری از جمله برنامه‌های ایسپای واحد یزد برای سال 97 است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار