کارشناس مسوول پایش محیط زیست و توسعه پایدار دفتر فنی استانداری یزد، سرانه کل فضای سبز در استان را 17.3 مترمربع اعلام کرد و گفت: میزان استاندارد آن 20 مترمربع است.
کد خبر: ۵۹۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 16 April 2018

سید مهدی مهدوی افزود: براساس جمعیت شهری استان به 503 هکتار فضای سبز نیاز است.
وی مساحت کل فضای سبز شهرهای استان را یکهزار و 603 هکتار اعلام کرد و اظهار کرد: بیش از 450 هکتار آن مربوط به پارک ها عمومی است.
مهدوی تصریح کرد: سرانه پارک ها در استان به طور میانگین برای هر نفر 4.9 مترمربع و میزان استاندارد آن 6.5 مترمربع است که برای رسیدن به میزان مطلوب در مجموع 183.5 هکتار پارک عمومی نیاز داریم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع آب، توسعه فضای سبز در دستور کار نیست بلکه بهینه سازی و بازپیرایی فضای موجود را مدیریت خواهیم کرد.
کارشناس مسوول پایش محیط زیست و توسعه پایدار دفتر فنی استانداری یزد گفت: مطالعات جداسازی شبکه آب فضای سبز از شرب 11 شهر استان انجام شده که برای اجرای آن به 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه اکنون بیشتر آب مصرفی فضاهای سبز استان از آب غیرشرب است افزود: همچنین به منظور صرفه جویی در آب افزون بر 70 درصد آبیاری این فضاها به صورت قطره ای انجام می شود.
مهدوی ادامه داد: کاشت جدید چمن از فضای سبز استان به خاطر کمبود منابع آبی، طی 2 سال گذشته ممنوع شده و اگر شهرداری ها در این زمینه اقدام کنند در ارزیابی ها از امتیاز آنها کم می شود.
توسعه فضای سبز یکی از شاخص‌ های مناسب شهرها برای زندگی تعریف می‌ شود و از نظر تأثیرات اکولوژیکی و اقلیمی و فضای سبز تفرجگاهی مورد توجه قرار می گیرد و مدیران شهری به‌عنوان یکی از شرایط محیط زیستی به آن توجه می‌ کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار