رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از مبارزه با افت سن مادری در ۵ هزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی گندم وجو این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 16 April 2018

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با بیان اینکه مبارزه باسن غلات در دوبخش مادری وپوره ،۵ نسل، انجام می شودگفت:در حال حاضر مبارزه با سن مادری  سطح اراضی  شهرستان خاتم انجام شد.

 آغازبا اشاره به ریزش زودهنگام سن مادری و باتوجه به شرایط اقلیمی در سال زراعی کنونی گفت:اولین اقدامات مقابله با این آفت در شهرستان در سطحمزارع گندم آغاز وهمچنین ادامه دارد.

 وی مبارزه اصولی با آفات در سن مادری وپوره را از الویت برنامه‌های جهاد کشاورزی دانست وگفت:براین اساس در راستای حفاظت از محصولات کشاورزی شهرستان کارشناسان جهاد کشاورزی طرح مبارزه با این آفات را در زمان مناسب اجرا می کنند و اگر بیش از ۳ تن تولید گندم داشته باشند وتعداد ۴ تا ۵ عددسن مادری باشد طرح مبارزه با افت به کشاورزان توصیه می‌شود وچنانچه بیش از ۳ تن تولید داشته باشند تعداد پوره‌ها ۶ عدد باشد ما توصیه می‌کنیم کشاورزان طرح مبارزه را در دستور کار قرار بدهند.

  رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی در سال گذشته در شهرستان گفت: خشکسالی‌های متوالی تاثیر بسیار زیادی برتراکم جمعیت سن غلات داشته وآلودگی را نسبت به سال گذشته افزایش یافته، اما خوشبختانه با برنامه ریزی‌های کشاورزان در این منطقه پیشرو هستیم وتا حدودی افت سن گندم کنترل شده است

وی همچنین اظهار داشت:باتوجه به اینکه خسارت این افت به صورت کمی وکیفی گندم را تحت تاثیر قرار می‌دهد وباعث ۴۰%افت وکاهش تولید محصول می شود واز سوی دیگردر زمان تحویل گندم به مراکز خرید میزان خسارت کیفی حادث شده بر روی گندم کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آغاز در پایان اظهارداشت:سطح زراعی محصولات کشاورزی درشهرستان خاتم ۱۶ هزارو ۵۰۰ هکتاری است که ۵ هزارو ۲۰۰ هکتارسطح زیر کشت گندم و ۱۰۰۰ هکتار آن به سطح زیر کشت جو اختصاص یافته است ودر حال حاضر در حوزه غلات در شهرستان محصول گندم، جو وکلزا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار