مدیرکل گمرکات استان یزد خبر داد
مدیرکل گمرکات استان یزد از افزایش 14 درصدی واردات استان یزد در سال 96 خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 16 April 2018

محمدحسین سلمانی با اشاره به آمار صادرات و واردات استان یزد در سال گذشته، گفت: سال گذشته دو میلیون و 108 هزار و 530 تن کالا به ارزش 527 میلیون و 961 هزار و 690 دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادرشده که ازنظر وزن 15 و ازنظر ارزش 13 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته 36 هزار و 403 تن کالا به ارزش 131 میلیون و 821 هزار دلار از طریق گمرکات یزد به کشور واردشده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ازنظر وزن هشت و ازنظر ارزش 14 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان یزد با تأکید بر اینکه گمرکات استان در چارچوب برنامه‌های گمرک جمهوری اسلامی در سال جدید تمهیدات ویژه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی و بهبود فضای کسب‌وکار در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مهلت ضمانت‌نامه برای مواد اولیه، ماشین‌آلات خط تولید، قطعات منفصله و قطعات یدکی موردنیاز واحدهای تولید، شرکت‌های دنش بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی و توان‌بخشی حداکثر 15 بهمن 97 در نظر گرفته‌شده است.

سلمانی در ادامه تصریح کرد: باید توجه داشت که پذیرش کالاهای ورود موقت واحدهای تولیدی برای پردازش جهت صادرات قطعی و استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی مورداستفاده در صادرات را از دیگر تسهیلات گمرک در سال حمایت از کالای ایرانی است.

این مقام مسئول بیان داشت: عمده‌ترین کالا‌های صادراتی طی سال گذشته به ترتیب کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدروکربن، اکسید مولیبدن، سنگ مصنوعی، موکت و شیشه ساختمانی بوده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های گمرکات استان یزد در سال جاری، تأکید کرد: افزایش صادرات غیرنفتی کشور، تسهیل و تسریع صادرات و تسهیل ترخیص کالای واحدهای تولیدی ازجمله برنامه‌ها و اولویت‌های سال جاری است.

مدیرکل گمرکات استان یزد در پایان عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، هلند، آلمان، گرجستان، امارات، اسپانیا و ایتالیا را عمده‌ترین مقصد کالا‌های صادراتی استان یزد عنوان کرد و اضافه کرد: مبدأ کالاهای وارداتی به استان به ترتیب کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا، جمهوری کره، اسپانیا، آلمان، جمهوری چک، هند، قبرس و امارات هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار