مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: تضمین سلامت جسمی و روانی افراد سلامت اجتماع را در پی دارد.
کد خبر: ۵۹۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 16 April 2018

فخرالسادات خامسی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی تدوین سند توسعه ورزش استان یزد با اشاره اینکه تقویت سرمایه‌های اقتصادی و اجتماعی، ارتقاء سلامت جسمی و روانی و روابط بین‌الملل و صلح موضوعاتی است که با ساختار اجتماعی ارتباط دارند که در قالب فعالیت‌های ورزشی می‌تواند مطرح شود اظهار داشت: اگر بتوان سلامت جسمی و روانی را تضمین کرد این امر می‌تواند سلامت اجتماع به‌ ویژه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را تضمین کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه مردمی کردن ورزش یکی از راه‌های افزایش سلامت در جامعه است افزود: در بحث تدوین سند توسعه ورزش نگاه علمی و تخصصی وجود دارد.

وی ادامه داد: عدالت نگاه به گسترش حوزه‌های ورزشی در رشته‌های متنوع، گروه‌های خاص و مناطق مختلف باید قابلیت اجرایی در زمان‌بندی مشخص را داشته باشد.

خامسی با اشاره به اینکه در نگاه موجود سند توسعه ورزش بر مبنای مدل شبکه‌ای است گفت: می‌توانیم از اقشار مختلف و ظرفیت‌های جذاب برای نهادینه‌ سازی و اطلاع‌ رسانی ورزش و جایگاه اثرگذار آن در اجتماع بهره‌مند شویم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تأکید بر اینکه مردم با نشاط اجتماعی بسیار موافق و به آن علاقه مند هستند تصریح کرد: ما باید با زمینه‌ سازی و تقویت زیرساخت‌های مختلف به‌ویژه در حوزه آموزش و تنوع برای سلایق و دسترسی‌های مختلف اقدامات توسعه‌ای را در استان انجام دهیم.

ورزش همگانی اساسی ترین نیاز یک شهر زنده و پویا است

مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر شهر زنده و پویا را ورزش کردن به شکل عمومی و همگانی دانست و اضافه کرد: بسترسازی برای همگانی کردن ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به جامعه سالم، بانشاط و بدون جرائم و آسیب مستلزم همت همگانی و احساس مسئولیت است و هدفمند سازی و گسترش برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و پر کردن اوقات فراغت جوانان بسترهای بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار