فرماندار اردکان گفت: تفکر سنتی باید از اوقاف دور شود و در جذب و اداره موقوفات جدید اهتمام جدی صورت گیرد.
کد خبر: ۵۹۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 16 April 2018

هادی مقیمی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: در حوزه وقف با توجه به پیشینه تاریخی اردکان ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد، اما مدیریت اموال وقفی هنوز مطابق با فرهنگ جامعه به‌روز نشده است و باید با پژوهش علمی این اتفاق بیفتد.
وی اظهار داشت: در این حوزه با همکاری نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.
مقیمی از امامزاده سید نورالدین احمد که در ورودی استان قرار دارد، اشاره کرد و گفت: مصمم هستیم درصورت همکاری و مشارکت استان از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای انجام اقدامات زیرساختی و توسعه و بهبود فضای این امامزاده استفاده کنیم.
فرماندار اردکان بیان کرد: انتظار این است که در انجام طرح‌هایی که با مشارکت اوقاف انجام می‌شود، امور مقدماتی توسط این سازمان تسهیل شود.
مقیمی خاطرنشان کرد: اردکان، با توجه به زیرساخت‌های موجود کانون توسعه استان است و پیش‌ بینی می‌شود با توجه به اقدامات صورت‌گرفته جمعیت شهرستان بیشتر شود، لذا باید برنامه‌ریزی خوبی در حوزه اوقاف صورت گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز با بیان این‌که ظرفیت امامزاده میرشمس‌الحق می‌تواند کارکرد تفریحی را نیز در کنار کارکرد زیارتی داشته باشد، گفت: موقوفات و بقاع اردکان جای کار بسیاری دارد، باید با برنامه‌ریزی نسبت به ارتقای آن‌ها اقدام کنیم.
حجت‌الاسلام محمد حسین زارع‌زاده افزود: در اجرای طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز، پس از شهرستان یزد، اردکان در جایگاه دوم قرار دارد که نشانگر ظرفیت‌های مناسب این شهرستان در حوزه موقوفات است و می‌تواند به عنوان سرمایه اجتماعی مناسب مورد استفاده قرارگیرد.
وی اظهار امیدواری کرد با تعامل سازمان اوقاف و فرمانداری اردکان، گام‌های مناسبی در حوزه اوقاف شهرستان اردکان برداشته شود.
همچنین آیین تجلیل از فعالان و همکاران اوقاف شهرستان در محل حوض ‌عباس (ع) اردکان برگزار شد.
در اسفند ماه سال 96، 64 مورد وقف جدید در استان یزد به ثبت رسید و شهرهای یزد، تفت و اردکان با 17، 15 و 9 مورد وقف بیشترین تعداد موقوفه را داشتند و از مجموع وقف ها 6 مورد وقف قرآنی بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار