شماری از دانش آموزان بافقی، پس از گذشت حدود یک قرن، دوباره بر سرکلاس درس حاضر شدند.
کد خبر: ۵۹۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 16 April 2018

این عده که سال 1306 و در سن هفت سالگی به مدرسه رفته بودند، صبح روز یکشنبه بر سر کلاس درس حاضر و خاطرات گذشته را زنده کردند
در این مراسم که در فضایی احساسی و خاطره انگیز برگزار شد سه نفر از نخستین گروه دانش آموزان شهرستان بافق پس از نزدیک به یک قرن، در کلاس درس، گرد هم آمدند و خاطرات شیرین گذشته خود را مرور کردند.
این سه دانش آموز دیروز و پدر بزرگ امروز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دیگر همکلاسی های خود که چهره در نقاب خاک کشیده اند در یک دورهمی به یاد ماندنی، لحظات شادی را برای یکدیگر رقم زدند که برای نسل کنونی زیبا و شنیدنی بود.
یکی از این دانش آموزان قدیمی به ایرنا گفت: در سال 1306 که آموزش و پرورش (اداره فرهنگ سابق) در بافق تشکیل شد 16 دانش آموز برای یادگیری درس و قرآن در کلاس حاضر بودند ولی امروز جای آنها خالی است.
رئیس آموزش و پرورش بافق هم در حاشیه این برنامه با اشاره به افتتاح موزه فرهنگ و هنر در سال 95 در این شهرستان، به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین اسناد و عکس های متعلق به آغاز بکار آموزش و پرورش این شهرستان از جمله یادگارهایی است که در این موزه نگهداری می شود.
علی اصغر رنجبر افزود: دستگاههای کاربردی قدیمی اعم از تلفن، تلویزیون، دستگاه تایپ و تکثیر، اسلاید، دوربین فیلمبرداری، ضبط صوت، رادیو، آلات موسیقی، کتاب های درسی، دفاتر و نوشت افزار، لوحه های درسی، مجلات و روزنامه از دیگر وسایلی است که در این موزه نگهداری می شود.
وی یکی از اهداف این موزه را آشنایی نسل جوان با نحوه آموزش در گذشته و تفاوت این بخش در قدیم و امروز است.
هم اکنون هشت هزار و 500 دانش آموز در 90 مدرسه شهرستان بافق به تحصیل مشغول هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار