عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهميت موضوع خواهرخواندگی و بركات آن براي شهرهاي خواهر خوانده، از در دست اقدام بود خواهرخواندگي يزد با استان پوتي در كشور چين و كربلا در عراق خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 15 April 2018

خواهرخواندگی یا به اصطلاح خواهرشهری نوعی قرارداد میان شهرها برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی است. 

معمولاً دو شهر برای خواهر‌خواندگی باید دارای تشابهاتی باشند مثلاً دو شهر تاریخی، دو شهر علمی یا دانشگاهی یا دو بندر یا حتی دو سمبل مشترک داشته باشند که این انگیزه را ایجاد کند.

هدف از انعقاد این قراردادها پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهر دارای منافع مشترک است و مفاد این قراردادها شامل موضوعات فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی است و به تازگی موضوعات ورزشی را نیز در برگرفته است.

رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده و نامگذاری متقابل نام خیابان‌هایی به نام شهر خواهرخوانده از جمله نتایج اعلام خواهرخواندگی شهرها است . 

«الهه جورابی» عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، در رابطه با برنامه‌ها و سياست‌هاي اين شورا در مقوله خواهرخواندگی‌ها، اظهار کرد: یزد در حال حاضر با پنج شهر جهان خواهرخوانده است كه اين خواهرخواندگي‌ها شامل شهر‌هاي یاسپرین كشور مجارستان، اولگین کشور کوبا، نزول از کشور عمان، یئوسو  از کره جنوبی و  استان ارومچی از کشور چین هستند . 

وی با اعلام اين كه انعقاد پیوند خواهرخواندگی استان پوتی از کشور چین با يزد نيز در دست اقدام است، در مورد روند پيگيري‌هاي خواهرخواندگی یزد و کربلا كه چند سالي مطرح شده است نیز بیان کرد: پیگیری پیوند خواهرخواندگی کربلا و یزد در اولویت برنامه‌های شورای شهر است اما انعقاد آن نیازمند رایزنی و زمینه‌سازی در این رابطه است.

وی اهمیت پیوند خواهرخواندگی را در فراهم سازی بستر فرهنگی و اجتماعی میان دو شهر خواهرخوانده يادآور شد و تصريح كرد: خواهرخواندگی می‌تواند زمینه‌ساز روابط فرهنگی و اجتماعی شهرها باشد و در حوزه گردشگری نیز با معرفی بيشتر هر كدام از اين شهرها تاثیر به سزایی خواهد داشت . 

جورابي ادامه داد: مهمترین تاثیر خواهرخواندگی‌ها، برندسازی شهرهاست که تاثير مثبتي در كسب دانش، جذب نیروی خلاق و کارآمد و همچنین ارائه خدمات تجاری میان طرفین خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار