نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با حضور محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت برگزار شد
قناعت و بزرگی روح مردم یزد ارزشمندترین سرمایه دولت در مقابله با بحران آب است و اولین امید ما به اراده و همت مردم در اصلاح الگوی مصرف است
کد خبر: ۵۹۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 13 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، محمود زمانی قمی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد که با حضور محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت برگزار شد، اصالت فرهنگی، تاریخی و تمدنی را اصلی‌ترین شاخصه استان یزد دانست و گفت: این شهر به دلیل داشته‌های تاریخی و تمدنی ثبت جهانی شده و این فرصتی ناب برای توسعه گردشگری در یزد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی در یزد در سال 1392 زیر 20 هزار نفر بودند و در سال 1396 با سیاست‌های خردمندانه دولت در حوزه خارجی و در سایر حوزه‌ها به 124 هزار نفر رسیده است، در سال جاری نیز تعداد مسافران ایران سکنی یافته در یزد، 850 هزار نفر بوده که در مقایسه با تعداد 725 هزارنفری سال گذشته نشان از روند رو به رشد استان در عرصه گردشگری دارد.

استاندار یزد افزود: در همین راستا از دولت محترم می‌خواهیم تا تصویب طرح‌های بزرگ گردشگری یزد گه در شورای عالی معماری و یا در بخش‌هایی از دولت در سازمان‌های ملی و مرکزی منتظر تأیید هستند را تسهیل کرده و اقدامی ارزشمند در راستای توسعه اشتغال در کشور را صورت دهد.

این مدیر ارشد استان یزد در ادامه با اشاره به توانمندی‌های گسترده یزد در عرصه‌هایی نظیر صنعت، آموزش‌وپرورش، انرژی خوشید، بهداشت و حمل‌ونقل بیان کرد: استان یزد دارای سرمایه انسانی تلاشگر و متخصص و بخش خصوصی متعهد، توانمند و دلسوز است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تأمین 51 درصد آهن کشور توسط یزد، قرار گرفتن دانشگاه یزد در جمع 13 دانشگاه برتر کشور، 200 دانشگاه جوان و مناسب جهان و 250 دانشگاه آسیا بیان کرد: در کنار تمام این توانمندی‌ها، محدودیت‌هایی نیز گریبان گیر یزد بوده که امیدواریم با تدابیر ارزشمند دولت، این محدودیت‌ها نیز کاهش یابد.

وی مسئله آب را یکی از اساسی‌ترین بحران‌های یزد دانست و بیان کرد: بحران آب یزد زودگذر و مقطعی نبوده و باید برای مقابله با این کم‌آبی تدابیر جدی و البته بلندمدت در نظر گرفته شود که البته اقدامات مقتضی در راین راستا در نظر گرفته‌شده است.

این مقام مسئول قناعت و بزرگی روح مردم یزد را ارزشمندترین سرمایه دولت در مقابله با بحران آب دانست و گفت: اولین امید ما به اراده و همت مردم در اصلاح الگوی مصرف است، طی جلسات متعدد تصمیمات اساسی برای روزهای کمبود نزول باران، کم شدن ذخایر آبی زاینده‌رود و شرایط پیچیده گرفته‌شده است ولی برای اعمال برخی سیاست‌ها به مصوبه‌هایی در دولت و حمایت از دولت نیاز داریم.

زمانی قمی در ادامه مهاجرت مردم از روستا به شهر را یکی از معضلات جدی در استان یزد دانست و بیان کرد: 83درصد جمعیت یزد را امروز ساکنان شهرها تشکیل داده‌اند و این مسئله نیازمند بررسی‌های جدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار