مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد گفت: 29 هزار نفر از مردم شهرستان خاتم مشمول دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
کد خبر: ۵۸۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ 13 April 2018

محمدعلی مکرمی صبح امروز در دیدار با فرماندار خاتم با اشاره به آمار فراوانی نام‌های منتخب مردم خاتم در سال 96، از انتخاب اسامی فاطمه، زهرا، رها، آوا و زینب به‌عنوان پنج نام پر انتخاب والدین برای دختران خود خبر داد.

وی نام‌های ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، امیرمحمد و محمدمهدی را نیز اسامی منتخب پسران در این شهرستان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته، میزان ولادت نسبت به سال 95 دو درصد و وفات به دلیل ثبت صددرصدی این رویداد 12 درصد رشد داشته، اما شاخص ثبت ازدواج کاهش 12 درصدی را نشان می‌دهد

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد با تشریح فعالیت‌های ثبت‌احوال شهرستان خاتم در سال 96 اظهار داشت: 29 هزار نفر از جمعیت این شهرستان مشمول دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون برای 17 هزار نفر (معادل 62 درصد) کارت صادر و تحویل‌شده است.

مکرمی در مورد میزان ثبت طلاق نیز در این شهرستان، تصریح کرد: در سال 96 تعداد 56 واقعه طلاق در این شهرستان ثبت‌شده اما به دلیل عدم وجود دفترخانه در سال 95، مقایسه میزان تغییر این واقعه ممکن نیست.

این مقام مسئول همچنین از آغاز کاربردی شدن کارت هوشمند ملی در سال جاری خبر داد وبیان داشت: هم‌اکنون کارت هوشمند ملی در بانک ملت مورد بهره‌برداری قرارگرفته و به‌زودی برای انجام معاملات نیز، احراز هویت متعاملین با این کارت انجام خواهد شد.

فرجام فاضلی نیز ثبت احوال را یکی از ادارات بی حاشیه و با میزان رضایتمندی بالای مراجعین دانست وعنوان کرد: آمار پایگاه اطلاعات جمعیتی این سازمان موثق و دقیق است و ما برای برنامه‌ریزی بهتر از این آمارها استفاده خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان خاتم با تقدیر از راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در مروست، از اینکه مردم این بخش برای دریافت خدمات هویتی نباید مسیر طولانی تا مرکز شهرستان را طی کنند ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: خاتم یکی از شهرستان‌های جوان استان است که متاسفانه در سالهای گذشته با بی‌توجهی و محرومیت مواجه بوده و هنوز خلا امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در دستگاه‌های اداری احساس می‌شود.

وی برای اختصاص اعتبار لازم به ثبت احوال خاتم برای تکمیل و نوسازی ساختمان این شهرستان قول همکاری داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار