مدیرکل گمرکات استان یزد گفت: گمرک استان یزد در سال جدید تمهیدات ویژه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی و بهبود فضای کسب و کار در نظر گرفته است.
کد خبر: ۵۸۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 12 April 2018

مدیرکل گمرکات استان یزد   با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: گمرکات استان در چارچوب برنامه‌های گمرک جمعوری اسلامی در سال جدید تمهیدات ویژه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی و بهبود فضای کسب و کار در نظر گرفته است.

 محمد حسین سلمانی با بیان اینکه سال گذشته عملکرد گمرک در همه زمینه‌ها با رشد مثبت همراه بوده است افزود: صادرات استان در سال گذشته از نظر وزن ۱۵ و از نظر ارزش ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۵۳۰ تن کالا به ارزش ۵۲۷ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۶۹۰ دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزن ۱۵ و از نظر ارزش ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سلمانی عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، هلند، آلمان، گرجستان، امارات، اسپانیا و ایتالیا را عمده‌ترین مقصد کالا‌های صادراتی استان یزد ذکر کرد.

سلمانی ادامه داد: سال گذشته تعداد اظهارنامه‌های صادراتی گمرکات یزد با ۲۶ درصد رشد به ۳۹ هزار و ۸۵۳ فقره رسید.

مدیرکل گمرکات یزد عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان در این مدت را به ترتیب کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدروکربن، اکسید مولیبدن، سنگ مصنوعی، موکت و شیشه ساختمانی نام برد.

سلمانی در ادامه به آمار واردات استان در سال ۱۳۹۶ اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته ۳۶ هزار و ۴۰۳ تن کالا به ارزش ۱۳۱ میلیون و ۸۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات یزد به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن از نظر وزن ۸ و از نظر ارزش ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی مبدا کالا‌های وارداتی به استان را به ترتیب کشور‌های چین، ترکیه، ایتالیا، جمهوری کره، اسپانیا، آلمان، جمهوری چک، هند، قبرس امارات ذکر کرد.

سلمانی تصریح کرد: بر این اساس مهلت ضمانتنامه برای مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید، قطعات منفصله و قطعات یدکی مورد نیاز واحد‌های تولید، شرکت‌های دنش بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی و توانبخشی حداکثر ۱۵ بهمن ۹۷ در نظر گرفته شده است.

وی پذیرش کالا‌های ورود موقت واحد‌های تولیدی برای پردازش جهت صادرات قطعی و استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی مورد استفاده در صادرات را از دیگر تسهیلات گمرک در سال حمایت از کالای ایرانی ذکر کرد.

عمده‌ترین محصول صادراتی استان یزد کاشی و سرامیک است که یزد به عنوان بزرگترین تولیده کننده ایران و نهمین تولید کننده جهان محسوب می‌شود.

هم اکنون ۱۲۵ واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت ۵۵۰ میلیون مترمربع تولید و اشتغالزایی برای بیش از ۴۰ هزار نفر در کشور فعالیت دارد که ۶۷ واحد آن با ۱۷ هزار شاغل مربوط به استان یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار