در راستای تصمیم مسوولان برای مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کانال‌های اطلاع‌رسانی خود را در شبکه‌های اجتماعی داخلی اعلام کرده است.
کد خبر: ۵۸۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 13 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، در حالی که اخیرا موضوع مهاجرت از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی‌ها بیشتر مطرح شده و در شرایطی که تصمیم برای فیلترینگ تلگرام هنوز مشخص نیست، مسوولان، کسب‌وکارها و کاربران اینترنتی را به راه‌اندازی راه‌های ارتباطی دیگری به غیر از تلگرام در پیام‌رسان‌های بومی تشویق کرده‌اند تا علاوه بر حمایت از ابزارهای داخلی، در صورت فیلتر شدن ابزارهای خارجی از جمله تلگرام، مشکل جبران‌ناپذیری برای آن‌ها ایجاد نشود.

از سوی دیگر نام‌گذاری سال 1397 به «حمایت از کالای ایرانی»، مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را هم بر آن داشته است که تصمیمات جدی‌تری درباره استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی بگیرند. در همین راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در کانال تلگرامی‌اش اعلام کرده است که مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حمایت از کالای ایرانی، کانال‌های اطلاع‌رسانی خود را در شبکه‌های اجتماعی داخلی راه‌اندازی کرده است که به شرح زیر است:

 "آی‌گپ"

در بخش معرفی این پیام‌رسان آمده است که آی‌گپ یک ارتباط امن و مطمئن را بین شما دوستان و خانواده‌تان برقرار می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری منحصر به فرد در جابه‌جایی همه داده‌های شما، امنیت را برای حفظ حریم خصوصی شما فراهم آورده است. پیام‌رسان آی‌گپ از گوگل پلی، کافه‌بازار و یا مایکت قابل دریافت و یا به‌روزرسانی است.

بر این اساس کاربران می‌توانند در آی‌گپ به صورت دو نفره و یا گروهی به گفت وگو بپردازند، کانال بسازند و در آن عضو بگیرند و اطلاعات خود را بین میلیون‌ها کاربر دیگر نیز به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توان هر فایلی را با هر پسوند و حجمی انتقال داده و یا در بستر ابری خود ذخیره کرد.

"بله"

"بله" یک شبکه اجتماعی پیام‌رسان است که بنا بر آنچه از سوی مسوولانش اعلام شده، با توجه به امکاناتی که برای اشخاص و کسب‌وکارها فراهم کرده، می‌تواند تبادلات مالی و غیرمالی آن‌ها را تسهیل کند. در بخش معرفی آن هم آمده که کاربران می‌توانند از بله برای انتقال پول، پرداخت قبوض، خرید شارژ، استعلام قبض موبایل، پرداخت عوارض خروج از کشور، گرفتن موجودی و نیکوکاری در کنار ارتباط با کسب‌وکارهای مختلف استفاده کنند. بنا بر اعلام، پیام‌رسان "بله" توسط بانک ملی ایران ضمانت شده و کاربران می‌توانند با خیال راحت به انجام تراکنش‌های خود اقدام کنند و از امنیت سرویس کارت به کارت هم مطمئن باشند.

همچنین افراد می‌توانند فایل‌هایی تا سقف «100 مگابایت» را ارسال کنند، با نوشتن بخشی از نام کانال در بخش «جست‌وجو» از تب «گفتگو»، اقدام به جست‌وجوی کانال مورد نظر خود کنند. طبق آنچه اعلام شده، شماره تلفن کاربران تنها به اشخاصی نمایش داده خواهد شد که شماره موبایلشان در دفترچه تلفن همراه آن شخص ذخیره شده باشد. همچنین در صورتی که فردی شماره موبایلتان را از طریق گزینه  «افزودن مخاطب» اضافه کرده باشد، نیز قابل نمایش است.

"بیسفون" (بیسفون پلاس)

طبق اطلاعات منتشر شده برروی این پیام‌رسان، بیسفون پلاس نتیجه تجربه بیسفون و حاصل یک برنامه برای تجربه یک ارتباط آسان، ‌ارزان و سریع برای کاربران است. بیسفون پلاس در کافه بازار و گوگل پلی و همچنین اپ‌استور در دسترس است و همچنین از طریق تب دانلود در نوار بالایی صفحه اصلی سایت بیسفون می‌توان این نرم‌افزار را دانلود و نصب کرد. همچنین قرار بود که نسخه وب و دسکتاپ این پیام‌رسان به زودی در دسترس کاربران قرار گیرد.

بنا بر اعلام، در حال حاضر امکان مکالمه بین دارندگان بیسفون به صورت رایگان فراهم است و به زودی این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا حتی با تلفن‌های ثابت در هر نقطه از دنیا نیز تماس گرفته شود. با راه‌اندازی این سرویس حتی افرادی که بیسفون را برروی گوشی خود نصب نکرده‌اند بسته به مقصد تماس، با هزینه‌ای کمتر از تعرفه هر اپراتور دیگری می‌توانند با آن شماره تماس بگیرند. همچنین در بیسفون پلاس امکان ارسال فایل‌های مدیا، متنی بدون محدودیت حجم وجود دارد.

بیسفون ادعا می‌کند که کانال، ابداع این پیام‌رسان برای نخستین بار در دنیا بوده و دیگر پیام‌رسان‌ها با فاصله‌ای یک‌ساله این ایده بیسفون را اجرایی کردند. ثبت کانال ‌در بیسفون به این شکل است که باید از طریق منوی موجود در سمت چپ ایجاد کانال را انتخاب کنید، برای کانال خود اسم ‌و آی‌دی بسازید، برای کانال خود هشتک تعریف کنید و از امکان اختصاصی بیسفون، یعنی نمایش کانالتان در دسته‌بندی‌ها و ‌امکان سرچ بدون الزام به عضویت در کانال، برای هر کاربر بیسفون استفاده کنید. همچنین کانال شما می‌تواند دارای چند ‌ادمین باشد.

"سروش"

سروش هم یک نرم‌افزار پیام‌رسان ایرانی است که اعلام شده با سرعت و امنیت بالا و دارای قابلیت‌های متعددی نظیر ارسال پیام متنی، ارسال پیام صوتی، امکان برقراری تماس صوتی، ارسال عکس و فیلم، ارسال فایل‌های مختلف، تشکیل گروه، کانال‌های عمومی متعدد و غیره است. بنا بر اعلام، کلیه خدمات سروش از جمله تماس صوتی رایگان است و در هر ثانیه تماس صوتی 9 کیلوبایت از حجم اینترنت شما مصرف می‌شود.

سرویس آب و هوا، خرید شارژ آسان، پرداخت قبوض، تماس صوتی رایگان، ایجاد کانال‌های تعاملی و انواع نظرسنجی، گفت‌وگوی فردی و گروهی و سایر امکانات از جمله پرداخت درون‌کانالی، ارسال تصویر و ویدئو، موزیک، پیام صوتی،   طراحی بات‌های هوشمند، شخصی‌سازی تم اپلیکیشن و غیره نیز از دیگر ویژگی‌های این پیام‌رسان است.

برای عضویت در سروش ابتدا باید نرم‌افزار را از وب‌سایت آن و یا از طریق کافه‌بازار دانلود و سپس آن را در گوشی خود نصب کنید. هنگام نصب، باید شماره موبایل خود را وارد کنید که سپس از طریق پیامک، کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود و با درج کد فعال‌سازی در قسمت تعیین‌شده، شما عضو سروش خواهید بود. ضمنا برای نصب و استفاده از این نرم‌افزار باید گوشی شما به اینترنت متصل باشد.

"گپ"

در بخش معرفی این پیام‌رسان هم آمده که می‌توان یک ارتباط سریع و مدرن را برروی تلفن همراه، تبلت و رایانه‌ی شخصی تجربه کرد و کاربران در هر شرایطی تنها با دسترسی به اینترنت می‌توان به حساب کاربری خود در گپ متصل شوند؛ با دوستان خود در ارتباط باشند و از دنیای اطلاعات، خدمات و سرگرمی‌های گپ بهره‌مند شوند. برای داشتن گپ روی تلفن همراه، باید ابتدا آن را از مارکت‌های معتبر ایرانی و بین‌المللی (گوگل پلی استور - اپل اپ استور - کافه بازار) دریافت و سپس نصب کنند.

در این پیام‌رسان می‌توان به‌صورت دو نفره و یا گروهی با دوستان چت کرد همچنین می‌توان برای دوستان خود عکس، فیلم، استیکر و غیره ارسال کرد. کاربران همچنین می‌توانند فروشگاه مجازی خود را راه‌اندازی و به فروش محصولات و خدمات خود اقدام کنند.

بنا بر اعلام کاربران با استفاده از کیف پول گپ می‌توانند حساب خود را شارژ کرده و پرداخت‌های مختلفی را انجام دهند. خرید از فروشگاه‌ها، شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات، استفاده از امکانات خاصی از بازی‌ها و صدها امکان دیگر همگی در کیف پول همراه آن‌ها قرار گرفته است. همچنین با استفاده از امکان درخواست پول در بستر گپ، می‌توان در گپ صورتحساب ایجاد کرد و برای دوستان و خانواده فرستاد.

 

 

//ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار