مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد خبر داد؛
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با تأکید بر نقش بانوان در فرهنگ‌سازی و كمک به حل دغدغه‌های اجتماعي، گفت: جشنواره‌های فصلي مديريت مصرف آب با محوريت خانواده و كودكان در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 12 April 2018

«رقیه کرمانیان» در نشست هم‌اندیشی و زمینه‌یابی مشترک براي برگزاري برنامه‌ها و جشنواره‌های فصلي پيرامون موضوع مديريت مصرف آب،‌اظهار کرد: با توجه به كاهش ذخایر آبي و خشک‌سالی‌های پی‌درپی، امروزه آب به‌عنوان يك مسئله مهم جهاني درآمده است و بايد بشر با تکیه‌بر دانش و روش‌های مؤثر علمي و فرهنگي براي عبور از اين بحران پيشرو تلاش كند .

وی افزود: استان يزد نيز با اقليم گرم و خشك از یک‌سو و كمبود منابع آبي از سوي ديگر با مسئله کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند و چاره‌جویی براي حل آن از سوي گروه‌های مختلف ضرورت دارد .

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: در اين راستا دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با مشاركت دستگاه‌های متولي آب و از سوي ديگر نهادهاي فرهنگي، كانون خانواده و كودكان را به‌عنوان مخاطبان اصلي خود قرار داده و بر اين مبنا جشنواره‌های فصلي مديريت مصرف آب را برنامه‌ریزی و برگزار می‌کند .

کرمانیان تصریح کرد: بانوان به‌عنوان مديران داخلي خانه و تربیت‌کنندگان نسل آينده با آگاهي و كسب اطلاعات كافي نسبت به مشكلات برآمده از کم‌آبی كه جامعه را دخيل كرده است می‌توانند پیام‌رسان‌های اجتماعي خوبي به‌ویژه در تقويت فرهنگ صرفه‌جویی باشند .

این مقام مسئول ادامه داد: كودكان نيز به‌عنوان مخاطبان ديگر اين طرح آینده‌سازان اين كشور هستند و بابیان و کنجکاوی كودكانه خود می‌تواند نقش مؤثری در نشر فرهنگ و حساسيت نسبت به كمبود منابع آبي كارساز باشند. هرچند براي نتيجه بخشي جامع بايد تمام بخش‌های كشور و استان براي سیاست‌گذاری و اجراي برنامه‌های كارآمد به‌ویژه در بخش صنعت و كشاورزي همت ورزند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار