مدیر عامل هلال احمر یزد خبر داد؛
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن ارائه گزارشي از اقدامات و عملكرد اين جمعيت در ايام نوروز 97، ابرزا اميدواري كرد كه در نيمه دوم ارديبهشت‌ماه شاهد راه‌اندازي مركز جامع توانبخشي هلال‌احمر در يزد باشيم.
کد خبر: ۵۸۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 09 April 2018

 دکتر «محسن حرازی زاده يزدي» امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌هاي متعدد اين جمعيت در ايام نوروز از جمله طرح‌هاي امداد و نجات، فرشتگان و سلامت مسافرين، تصريح كرد: طرح امداد و نجات نوروزي جمعيت هلال احمر از 25 اسفندماه ۹۶  آغاز و تا 15 فروردین ماه 97 ادامه داشت كه طي آن در مجموع 112 مورد عملیات  از سوی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان یزد انجام شد.

وي با بيان اين كه در اين مدت 18 پايگاه امدادي شامل 12 پايگاه ثابت و شش پايگاه سيار در راه‌هاي استان استقرار داشتند، اضافه كرد: عملیات‌هاي انجام شده در اين مدت به تفكيك  شامل 31 مورد عملیات جاده‌ای، 75 عملیات حضوری، دو مورد خدمات مناسبتی، دو مورد عملیات ریزش آوار و دو مورد عمليات كوهستان بوده است . 

وي مجموع حادثه‌دیدگان حوادث جاده‌اي در عمليات‌هاي امداد و نجات نوروزي هلال احمر را 84 نفر و نجات يافتگان در اين حوادث را 18 نفر ذكر كرد.

این مسئول با بیان این که در مجموع 466 نفر نيروهاي عملياتي هلال احمر در اين ايام فعاليت داشتند، افزود: در طرح امداد و نجات نوروزي مجموع کل آمبولانس‌های اعزام شده 47 مورد بوده است.

حرازي زاده بيشترين حضور جوانان هلالا احمر در طرح‌هاي نوروزي اين جمعيت را در بخش راهنمايي مسافران نوروزي با مشاركت قريب به يك‌هزار عضو ذكر كرد و گفت: در مدت اجراي طرح 204 هزار و 651 نفر از خدمات اين حوزه بهره گرفته‌اند و علاوه بر اين نيز دو هزار و 172 مسافر نيز از خدمات پايگاه‌هاي سيار در اين بخش بهره‌مند شده‌اند.

وي در اين باره از توزيع 94 هزار و 132 نقشه راهنماي استان و 88 هزار و 795 بروشور معرفي جاذبه‌هاي استان به مشافران نوروزي خبر داد.

وي با اشاره به برگزاري «كمپين نه به تصادفات» در راستاي كاهش حوادث جاده‌اي در اين ايام، گفت: خوشبختانه در اين كمپين 15 هزار و 316 نفر شركت داشتند كه در بين آنها بروشورها و بسته‌هاي فرهنگي توزيع شد.

مدير عامل هلال احمر استان از تعامل خوب بين هلال احمر و اورژانس استان در ارائه خدمات امداد و نجات نوروزي خبر داد و در اين رابطه با همكاري مسئولان دانشگاه علوم پزشكي قدرداني كرد.

وي از عمده فعاليت‌هاي در دستور كار هلال احمر استان را اعتمادسازي و تقويت آن در جامعه برشمرد و گفت: تمام فعاليت‌هاي جمعيت هلال احمر  به صورت داوطلبانه است و فعال‌تر شدن اين جمعيت نيازمند تقويت خدمات ارائه شده از سوي اعضاء است كه با اعتمادسازي ممكن خواهد بود.

حرازي زاده يكي ديگر از برنامه‌هاي اين جمعيت در استان را  راه‌اندازي مركز جامع توانبخشي هلال احمر  استان ذكر كرد و در اين باره تصريح كرد: اميدواريم شاهد تا نيمه دوم ارديبهشت‌ماه امسال شاهد راه‌اندازي اين مركز در ساختمان خيابان آيت االله كاشاني يزد باشيم و بتوانيم از برند هلال احمر براي ارائه بهترين خدمات به همشريان بهره جويم.

به گفته‌ي وي، قرار است اين مركز خدمات خود را از گفتاردرماني، كاردرماني و فيزيوتراپي آغاز و در ادامه با خدمات ارتوپدي فني دنبال كند.

وي در مورد ايجاد پايگاه امداد هوايي در استان نيز گفت: در اين رابطه رايزني‌هايي با نديت بحران و ستاد مركزي جمعيت در دشت اقدام است و وعده‌هايي نيز داده شده كه در صورت تكميل آشيانه و پد بالگرد و ديگر موارد، بالگرد آن از سوي تهران تامين شود.

حرازي زاده يكي ديگر از طرح‌هاي جمعيت هلال احمر استان كه البته هنوز در حد پيشنهاد باقيمانده و نياز به تصويب و اعتبارات لازم دارد را ايجاد انابر لجستيك منطقه در استان يزد ذكر كرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش در مورد تغيير و تحولات احتمالي در شهرستان‌ها نيز گفت: علي رغم سند استراتژي 5 ساله ابلاغي، در حال تدوين سند راهبردي جمعيت هلال احمر استان يزد هستيم كه شايد براي عملياتي شدن آن در صورت نياز برخي تغييرات را شاهد باشيم ولي در حال حاضر تمام عوامل جمعيت در استان به نحو احسن در حال ارائه خدمات هستند.

حرازي زاده در پايان ضمن تاكيد بر گسترش آموزش‌هاي امدادي به آحاد جامعه، از رسانه‌هاي استان خواست تا به هلال احمر در جهت ترويج فرهنگ و حس نوعدوستي در بين شهروندان كمك كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
جناب آقای دکتر
1-راه اندازی مرکز جامع توانبخشی به قیمت مختل کردن مجموعه فعالیت و عملکرد شعبه شهرستان یزد تمام کردید
2-مسئول راه اندازی توانبخشی این کاره نیست
3-گفتید شعب بنحو احسنت درحال ارائه خدمات هستند چرا دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟
4-مجموعه فعالیت هلال احمر در ایام نوروز که از قدیم وجود داشته شما در این دوماه تصدی پست مدیریت چه کار مثبتی انجام داده اید؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اقای دکتر
از سرنوشت مدیر قبلی درس عبرت بگیر و از دست از آمارهای کذائی بردار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
دکتر حرازی
شما ادای مدیریت در میارید مدیران عامل اصلی آقایان لجه و فخری هستند و شما هیج کاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
دکتر گرامی
شما از آموزش های امدادی و درخواست کمک از رسانه ها جهت ترویج این آموزشها نمودید
پس چطور به خودتون اجازه دادید تنها اتاق آموزشی پراتیک در شعبه شهرستان یزد به بهانه راه اندازی توانبخشی خراب کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
براتون آرزوی موفقیت داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار