شهردار یزد برای اطلاع از وضعیت مناسب سازی شهر برای تردد و زندگی معلولان سوار بر ویلچر مشکلات شد.
کد خبر: ۵۸۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 08 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ جمالی نژاد شهردار یزد برای اطلاع از وضعیت مناسب سازی شهر برای تردد و زندگی معلولان سوار بر ویلچر مشکلات شد.
مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: پنجاه هزار معلول در استان یزد روزگار می‌گذرانند که به دلیل رعایت نشدن استاندارد‌ها در مناسب سازی ها، عدم داشتن جای پارک و مناسب نبودن وسایل حمل و نقل عمومی سبب شده تا در خانه ماندن را با روبه رو شدن با حوادث در خیابان و معابر ترجیح دهند.
عفتی افزود: از دیگر مشکلات شهربرای معلولان، سد معبر‌های ساختمانی، عدم مبلمان شهری مطلوب و حتی ورودی‌های نامناسب واحد‌های تجاری، مغازه‌ها و ادارات است.
وی خاطر نشان کرد: پنجاه درصد از معابر شهری و ادارات استان یزد برای معلولان مناسب سازی شده است.
هم چنین نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی معلولان قانون جامع حمایت از معلولان در سال۸۳ در خانه ملت به تصویب رسیده است.
موسوی ادامه داد: برای اجرا و نظارت بیشتر به این قانون، در دی ماه برای اعمال تغییرات مجددا از طرف دولت به مجلس ارائه شد که مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت و در صورت تایید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ می‌شود.
ناگفته نماند، مناسب سازی اماکن عمومی ویژه معلولان و جانبازان امری فقط مختص به این قشر نیست، بلکه نیاز توسعه جامعه است و تلاش همه مردم و مسئولان را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار