رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: یزدی ها به پاکدستی و درستکاری شهرت دارند بنابراین تولیدکنندگان با افتخار، نام ایران را درج کرده و از این اعتبار در کشور و دنیا صیانت کنند.
کد خبر: ۵۸۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 05 April 2018

سید ابوالفضل موسوی بیوکی روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان یزد در سال 97 گفت: مقام معظم رهبری در شعارهای سال ، استراتژی کشور را تدوین می کنند و تحقق شعار امسال را مستلزم عزم و اراده مردم و همکاری همه جریانات با یکدیگر دانستند.
وی با اشاره به تعبیر دکتر روستا از یزدی ها مبنی بر ' یادگار زحمتکشان درستکار' افزود: یزدی با برندهای مختلفی همچون دارالعباده ، دارالشیعه ، شهر حسینیه ها ، شهر دانش بنیان ، شهر فرهنگ و هنر و شهر هوشمند مشهور است و باید از همه برندهای یزد در پیشبرد شهر و استان استفاده مطلوب کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد نظارت جدی اداره کل استاندارد بر برندهای یزدی را خواستار شد و گفت: باید به داشته های خودمان اعتماد کرده و با افتخار نام استان و کشور را بر روی کالاهای تولیدی درج کنیم.
وی در ادامه درباره برنامه های امسال هم گفت: امسال برنامه های مختلفی برای مدیریت کشور و استان داریم و با توجه به اینکه سال اول برنامه ششم توسعه سپری شده همه مدیران استان باید نسبت به مواد این برنامه تسلط کافی داشته باشند. 
موسوی بیوکی افزود: برنامه بودجه سال 97 هم ابلاغ شده و تنها برنامه ای که در سال گذشته تکمیل نشد طرح آمایش بود که امیدواریم این سند بزودی تکمیل شود.
وی تأکید کرد: مدیران استان تقریبا تثبیت شده اند از این رو هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با نمایندگان مجلس ضروری است چون اگر دستگاه‌هایی اجرایی و مجلس با هم پیش نروند، فعالیت‌ها شکوفا نخواهد شد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله آب، همچنان مسئله اول استان یزد است، تصریح کرد: حجم ذخیره آب پشت سدها در 50 سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده و خشکسالی‌های اخیر سبب افت منابع ذخیره آب شده است.
موسوی بیوکی با بیان اینکه آب استانهای یزد و اصفهان از زاینده رود تامین می شود ، گفت: حجم این بخش به کمترین میزان و حتی تا 30 درصد کاهش یافته از این رو مردم یزد باید در سال‌های 97، 98 و 99 آمادگی کاملی برای عبور از بحران آب داشته باشند .
وی با اشاره به استفاده از 240 هزار کولر آبی در استان از روزهای آینده خاطرنشان کرد: این کولرها بین 400 تا 600 لیتر آب مصرف می کنند و در واقع نیمی از آب انتقالی را می‌بلعند که این موضوع و نیز استفاده از آب در بخش کشاورزی و از سوی شهرداری ها برای مصرف فضای سبز باید مدیریت شود.
این مسئول بر ضرورت ارائه برنامه از سوی پارک‌های علم و فناوری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخش های کشاورزی برای حرکت به سمت بومی سازی وسایل سرمایشی و تغییر نوع کشت ها و ممنوعیت کشت های پرآبخواه برای عبور از بحران آبی تأکید کرد.

** لزوم صیانت از بافت تاریخی در کنار ایجاد جاذبه های جدید و مراکز تفریحی 
در این جلسه شهردار یزد هم با بیان اینکه یزد در حوزه‌های تفریحی بسیار ضعیف است، گفت: صیانت از بافت تاریخی در کنار تأسیس برخی جاذبه های جدید و مراکز تفریحی و فرهنگی و ورزشی برای مرکز استان ضروری است.
مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به جهانی شدن بافت تاریخی شهر یزد افزود: جهانی بودن یزد به معنای داشتن نیاکان خوب، فهیم و تلاشگر است اما آیا ما هم برای آیندگان نیاکان خوبی هستیم و طرحهای امروز برای فرزندانمان هم مناسب و مفید خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید اقدامات ما بتواند نویدبخش توسعه پایدار برای شهر باشد، تاکید کرد: رویکرد امسال در شهرداری یزد با ارائه طرحهای یزدپلاس صیانت از بافت تاریخی و میراث گذشتگان در کنار ایجاد جاذبه‌های جدید است.
شهردار یزد ادامه داد: برای ایجاد فضاهای تفریحی و مهیج نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف است تا هم شهر یزد برای مردم و هم برای گردشگران مفید و جذاب باشد.
جمالی نژاد یادآور شد : در طرحهای امسال ، طرحهای متعدد فرهنگی ، ورزشی و تفریحی کتعددی تعریف شده و بسیاری از موارد برنامه پنج ساله از آرزوهای 10 ساله مردم بوده و می‌تواند سرانه تفریحی استان یزد را افزایش داده و موجب ایجاد تحولات بزرگ و فوق العاده ای در شهر شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار