مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: گردشگران از بابت اقامت، خدمات و پذیرایی در یزد نگرانی نداشته باشند.
کد خبر: ۵۸۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱ 24 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ فاطمه دانش یزدی، با اشاره به اینکه طبق روال سال‌های قبل هر شهرستان یک روز را به نام خود نام‌گذاری می‌کند به‌ویژه برنامه‌های خاصی در آن روز در نظر می‌گیرد که شامل برنامه‌های فرهنگی، گردشگری، جشنواره‌های روستایی، معرفی آداب‌ورسوم هر شهرستان و غیره خواهد بود، گفت: تعداد نوروز گاه‌ها نیز بالغ‌بر 70مورد در کل استان در نظر گرفته‌شده است و جشنواره‌هایی همچون جشنواره سفره هفت‌سین (مسابقه سبزه‌آرایی)، نمایش‌های نوروزی، حافظ و شاهنامه‌خوانی و نقالی، ارائه غذا و نوشیدنی‌های سنتی و غیره ازجمله برنامه‌هایی است که در نوروز گاه‌ها مدنظر است تا اجرایی شود.

وی افزود: تاکنون جلسات ستاد به‌طور مرتب در شهرستان یزد و سایر شهرستان‌ها برگزارشده و جلساتی نیز با حضور مسئولان ارشد استان در شهرستان‌ها برگزارشده و یا خواهد شد و کلیه دستگاه‌های عضو ستاد آمادگی لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی اعلام نموده‌اند و امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اوقات خوشی را برای گردشگران رقم بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: ایام نوروز زمان خاصی برای ایرانیان است که با استفاده از تعطیلات به تفریح و استراحت بپردازند و اکثر هم‌وطنان این ایام را به دلیل استفاده از آب‌وهوای مطلوب، دیدن مناظر طبیعی که در فصل بهار چشم‌انداز زیبایی دارند و جذابیت خاص شهرها به دلیل حضور گردشگران و امکاناتی که ستاد اجرایی خدمات سفر در کل کشور به مسافرین ارائه می‌نماید، برای سفر انتخاب می‌کنند.

دانش یزدی بابیان اینکه کلیه دستگاه‌های مرتبط در امر ستاد سفر نیز با تمام اهتمام، برنامه‌ریزی لازم را برای استقبال از مسافران نورزی انجام می‌دهند، اظهار داشت: در حوزه گردشگری نیز از دو ماه قبل از ایام نوروز، برنامه تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری را در قالب گشت‌های گروهی و مشترک با سایر ارگان‌های مرتبط شاهد هستیم؛ اما بحث نرخ‌گذاری و ارائه نرخ هماهنگ خدمات گردشگری و تورهای نوروزی نیز از طریق بخش خصوصی و با نظارت اداره کل انجام می‌گیرد.

این مقام مسئول تمدید مجوز واحدها و صدور پروانه برای واحدهایی که تا ایام عید به بهره‌برداری می‌رسند را نیز از سایر اقداماتی دانست که برای ایجاد زیرساخت‌ها و بهبود ارائه خدمات به مسافرین صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه چه در مرکز استان یزد و چه در شهرستان‌های استان یزد، ازلحاظ ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در وضعیت نسبتاً خوبی هستیم، ابراز داشت: امکانات اقامتی و پذیرایی در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق روستایی نیز ایجادشده و امیدواریم گردشگران نگرانی از بابت اقامت، خدمات و پذیرایی نداشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه در حوزه اسکان، ستادهای اسکان آموزش‌وپرورش ظرفیت خوبی برای میهمانان فرهنگی استان است و امکان استقرار چادر در 2 پارک توسط شهرداری مهیا شده است، عنوان کرد: واحدهای بوم‌گردی در مناطق روستایی دایر گردیده و مراکز تفریحی گردشگری و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز خدمات لازم را به هم‌وطنان عرضه می‌کنند.

دانش یزدی بابیان اینکه استان یزد به لحاظ موقعیت ویژه در منطقه کویری نیز دارای امکانات تفریحات کویری در قالب کمپ‌های طبیعت‌گردی است، اذعان کرد: نورپردازی اماکن و ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری با همکاری شهرداری یزد در دست اجرا است.

این مقام مسئول اضافه کرد: مراکز عرضه سوغات و بازارچه‌های صنایع‌دستی دائم و موقت نیز برای بازدید گردشگران تعبیه‌شده و به‌طور ویژه در نوروز گاه‌های سطح استان، شاهد برگزاری جشن‌ها، معرفی آداب‌ورسوم، جشنواره‌های فرهنگی گردشگری، برگزاری مراسم سال نو و غیره خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل نیز خدمات لازم در قالب سفرهای هوایی، ریلی و زمینی توسط دستگاه‌های مرتبط پیش‌بینی گردیده است، خاطرنشان کرد: دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری نیز، در مرکز پایانه غدیر، فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی و راه‌آهن یزد، برای راهنمایی گردشگران مستقر خواهند بود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار