عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی واردات بی‌رویه محصولات دارای مشابه داخلی را به عنوان چالش اصلی تولیدات داخلی عنوان کرد.
کد خبر: ۵۸۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 24 March 2018

محمد صالح جوکار در خصوص شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری دارای حکمت خاصی است که طی سال‌های گذشته این نام گداری‌ها اتفاق افتاده است؛ چنانچه در حقیقت سمت‌وسوی سیاست کلی کشور را ترسیم می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته در بحث اقتصاد و تولید ملی تأکید خاصی داشته‌اند و همچنین شعار سال جاری را تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نام نهادند؛ لذا واقعیت امر این است که شعار سال 97 ازاین‌جهت حائز اهمیت است که ایرانی‌ها باید غیرت بیشتری را از خود نشان دهند و در این عرصه جدی‌تر وارد میدان شوند.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر این سیاست کلان کلی به‌عنوان یک عمل جدی‌تر در دستور کار دولت قرار گیرد و همچنین مردم جدی‌تر در این عرصه وارد شوند، می‌توانند در حقیقت به نفع ملت باشد و همچنین سبب شود تا از تولیدات و محصولات ایرانی کمال استفاده صورت گیرد؛ لذا در صورت این مهم قطعاً حمایت از کالای ایرانی به‌صورت جدی‌تری صورت می‌گیرد.

جوکار واردات بی‌رویه محصولات مشابه داخلی را به‌عنوان چالش اصلی تولید داخلی و همچنین دشمن درجه‌یک کالای ایرانی عنوان کرد و بیان داشت: قاچاق نیز ضربه اساسی را به کالای داخلی وارد می‌سازد؛ اما مهم‌تر از همه این موضوعات تفکر عدم استقلال اقتصادی حاکم بر جامعه است که اگر در این راستا ما بتوانیم درها به روی کالاهای ایرانی بیشتر باز شود و همچنین استقلال اقتصادی بیشتر حفظ شود، می‌توان اقتصاد مقاومتی را با همه مؤلفه‌های خود در جامعه جاری کرد.

وی با تأکید بر ضرورت به کار گرفتن حمایت از کالای ایرانی در کشور، خاطرنشان کرد: اگر مردم ما به سمت کالای ایرانی کشیده شوند، قدر مسلم این است که رکود حاکم بر کشور شکسته خواهد شد و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت؛ همچنین پول ایرانی بیشتر در کشور گردش پیدا می‌کند و داخل جیب ایرانی می‌رود که گردش پولی در کشور می‌تواند مشکلات اساسی اقتصادی کشور را حل کند؛ لذا این اعتقاد و باور باید در عموم مردم و مسئولین زنده شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در حقیقت استحکام ساخت درونی کشور است، عنوان کرد: اگر در کشومان بتوانیم روی پای خود ایستاده و عزت ایرانی ره به رخ جهانیان بکشانیم؛ قطعاً چاره جز حمایت از کالای ایرانی نیست؛ چنانچه کشورهای توسعه‌یافته در ابتدا این‌گونه نبوده‌اند و از بن‌بست‌های گوناگونی عبور کرده‌اند تا به اینجا رسیده و روی پای خود ایستاده‌اند.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی فرهنگ‌سازی را از الزامات حمایت از کالای ایرانی دانست و تصریح کرد: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه ایرانی حاکم شود؛ همچنین سبک زندگی خودمان را باید متناسب با شرایط استفاده از کالای داخلی قرار دهیم و قطعاً تولیدکنندگان داخلی باید به سمت کشیده شوند که در عرصه کیفی سازی محصولات گام‌های اساسی را بردارند.

جوکار در پایان بابیان اینکه تولیدکنندگان داخلی آن‌قدر باید محصولات خود را کیفی سازی کنند تا با محصولات خارجی رقابت کند، اضافه کرد: کیفی سازی محصولات ایرانی اصل مهمی است که حتی می تاوند بازار کشورهای دیگر را تحت تأثیر خود قرار دهد؛ همچنین تعاملات اقتصادی با کشورهای دیگر بسیار حائز اهمیت است و باعث بندسازی کالاهای ایرانی به کشورهای دیگر می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار