مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: از اقدامات دولت تدبیر و امید در سال 1396خورشیدی در مسیر توسعه روستاهای این استان ، پرداخت 60 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی روستاهای بدون دهیاری است.
کد خبر: ۵۸۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 21 March 2018

محمد یارمند افزود: 600 روستای بدون دهیاری با حدود 15 هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد که این روستاها تاکنون اعتبار خاصی دریافت نمی‌کردند.
وی با بیان اینکه حدود 400 روستای دارای دهیای با 145 هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد ، افزود: سال گذشته برای نخستین بار با ابتکار دولت تدبیر و امید ، به مناطق بدون دهیاری هم بودجه اختصاص یافت که این امر ، نشان از عنایت ویژه دولت به روستاییان دارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد با بیان اینکه بودجه پرداخت شده مربوط به 11 هزار نفر جمعیت در روستاهای بدون دهیاری است خاطرنشان کرد: مابقی جمعیت روستاهای بدون دهیاری نیز به مرور از این اعتبارات بهره مند خواهند شد.
یارمند افزایش اعتبارات تبصره (2) ماده (39) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را از مهم‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: نتیجه این امر ، افزایش 108 درصدی استان از سهم اعتبارات عمران و توسعه روستایی این تبصره بود.
وی همچنین از پرداخت ماهانه 36 هزار ریال به دهیاری ها و هزینه کرد بیش از 90 هزار میلیارد ریال از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در جهت عمران و آبادانی روستاها خبر داد .
این مسئول تأکید کرد: مشارکت‌پذیری مردم در کنار فعالیت نهادهای کارآمد دولت در جهت توسعه روستایی ضروری است و این 2 باید مکمل یکدیگر باشند.
یارمند اولویت کلی برنامه‌های دولت را مسأله اشتغال عنوان کرد و گفت: باید از قابلیت‌های گردشگری و پتانسیل‌های شهرستان های استان و مناطق روستایی برای اشتغال‌زایی و درآمد افزایی استفاده شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد دیروز(سه شنبه) به ایرنا گفته بود که با هدف ماندگاری جمعیت در روستاها در سال 1396، 500 پروژه عمران روستایی در این استان اجرا شد که این تعداد پروژه نسبت به سال قبل 11درصد افزایش دارد. 
محمد یارمند، در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی بخشداری مرکزی ابرکوه افزود: برای این طرح ها 408 میلیارد و 273 میلیون ریال هزینه در نظر گرفته شد که بیشتر ساخت فضاهای ورزشی ، فضای سبز، طرح های هادی ، روشنایی و دفع بهداشتی زباله هاست. 
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از دغدغه مقام معظم رهبری و دولت است، اظهارکرد: خدمتگزاران مردم در استان برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید تلاش کنند .
وی یاد آورشد: سال 96، مبلغ 643 میلیارد و 655 میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش‌ افزوده به‌ حساب دهیاری‌های استان واریز شده است. 
به گفته این کارشناس ارشد امور روستایی و شوراهای استانداری یزد ، ظرفیت های بسیار خوبی در روستاها وجود دارد، دهیاران و اعضای شوراها از این ظرفیت ها برای مسافران نوروزی بیشتر استفاده کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار