نوروز امسال در یزد یه جورایی، متفاوت از نوروز سال های اخیر آغاز شد، از خیل حضور مسافران تا زیباسازی مناطقی از شهر.
کد خبر: ۵۸۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 21 March 2018

طی چند روز گذشته، هسته مرکزی شهر یزد، مملو از مسافران و گردشگرانی بود که عروس کویر را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند.
هم اکنون میدان امیر چخماق، خیابان قیام، خیابان امام (ره) و حومه بافت قدیم یزد، مملو از خودروها و مسافران است که در چند سال اخیر سابقه نداشته است.
امسال با توجه به جهانی شدن شهر یزد، انتظار هم همین بود که یزد مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد، استقبالی که شاید مردم و مسوولان را غافلگیر کرد.

** داغ بودن بازار خرید 
طی چند سال گذشته، وقتی وارد بازارهای یزد و مراکز عمده خرید میشدی، شهروندان را میدیدی که اغلب آنها بیشتر برای دیدن می آمدند تا خرید اما امسال کمی متفاوت بود.
امسال بازار خرید عید از یک هفته قبل، داغ شده بود و مردم بیشتری را می دیدی که با حضور در مراکز خرید و تهیه مایحتاج خود به استقبال عید می روند.
گردشگران غیر یزدی هم با حضور در مراکز سنتی خرید مثل خیابان قیام، سوغات های یزد بویژه شیرینیجات و منسوجات این دیار را با خود به همراه می برند.

** زیباسازی شهر توسط شهرداری 
شهردار یزد، امسال کاری کرد کارستان و با وجود آنکه از سالجاری بعنوان شهردار یزد انتخاب شده بود و زمان کمی داشت اما اقداماتی برای ایام نوروز انجام داد که جای تحسین دارد. 
امسال یزدی ها در بخشی از مناطق شهری و حتی خارج شهری، نوروزی متفاوت تجربه کردند، آزین بندی درختان، نصب چراغ های جدید و زیبا در داخل و برخی جاده های خارج شهر، رنگ کردن جداول شهری، خط کشی برخی خیابانها، آسفالت جاده های نوساز و توجه به گل و گلکاری و ... از جمله اقدامات شهرداری و شهردار یزد بود.
قطعا شهردار یزد که زیاد از مدیریت خوب شهری وی می گویند در طول سال و سال های اینده، توسعه و زیباسازی بیشتر شهر را در دستور کار خود خواهد داد.
البته اگر شهردار محترم، ارتباط با رسانه ها و برگزاری نشست های خبری به صورت مداوم را در دستور کار خود قرار دهد قطعا به نتایج بهتری دست خواهد یافت که خروجی آن توسعه و زیبایی دیار قنوت، قنات و قناعت خواهد بود.
برخی رسانه های و شبکه های استان هم باید انصاف را مد نظر قرار دهند و از تنگ نظری خودداری کنند و اگر مسوولی، کمر به خدمت رسانی به شهر و شهروندان بسته، او را یاری کنند.

** حاکم بودن نظم و انضباط بر شهر 
یکی دیگر از نکات قابل توجه در نوروز امسال، نظم و انضباط خوبی است که در شهر یزد حاکم شده، خودروها کمتر خلاف می کنند و آرامش نسبی بر خیابانهای شهر حاکم شده است.
حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در شهر محسوس است و کمتر به رانندگان سخت گیری می شود، ضمن آنکه راه اندازی گشت های نامحسوس برای برخورد با هنجارشکنان احتمالی، نظم بهتری را ایجاد کرده و آرامش بر شهر حاکم است.
یزد، جهانی شده و از این رو مردم این استان و این شهر امیدوارند مسافران و گردشگران با خاطره ای خوش، یزد را ترک کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار