نماینده مردم اردکان با اشاره به ضرورت توجه کافی به رفع مشکلات حوزه آموزش در کشور، گفت: مشکل ضعف اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان کشور باید حل شود.
کد خبر: ۵۸۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ 20 March 2018

محمدرضا تابش شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال 96 شهرستان اردکان ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز گفت: مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش، تربیت صحیح و اصولی دانش آموزان و انسان‌هایی است که بتوانند برای خود و جامعه منشأ خیر و اثر باشند.

وی افزود: اثربخشی آموزش‌وپرورش هنگامی است که کانون زیستن و اندیشه ورزی باشد و بتواند انسان‌هایی اسوه و الگو و کارآمد تربیت کند. فقط انتقال محفوظات علمی و تراوش‌های ذهنی و فکری نمی‌تواند انسان‌های کامل را تحویل جامعه بدهد بلکه الگو بودن خود معلمان در تکوین شخصیت دانش آموزان بسیار مؤثر است و امیدواریم که معلمان ما درزمینهٔ انتقال داده‌ها به دانش آموزان سعی وافری دارند ازنظر شخصیتی نیز بتوانند اسوه و الگویی برای دانش آموزان باشند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حفظ شخصیت، کرامت و عزت‌نفس دانش آموزان باید وجهه همت همه مسئولان و متولیان آموزش‌وپرورش قرار بگیرد. ضعف اعتمادبه‌نفس در دانش آموزان ما مشهود است و باید این مشکل مرتفع شود. دانش آموزان گذشته استان یزد که امروز مسئولین تراز اول کشور هستند اطلاعات علمی خوبی دارند اما برای ارائه کردن آن‌ها اعتمادبه‌نفس کافی ندارند که مقررشده کار علمی و پژوهشی روی این موضوع انجام بشود تا دانش آموزان با تکیه‌بر اعتمادبه‌نفس خود و خودباوری بتوانند انسان‌های مفیدی در سطوح مختلف جامعه باشند.

وی با اشاره به مفاخر و مشاهیر اردکان به‌عنوان یونان کوچک گفت: وجود شخصیت‌های تراز اول علمی و فقهی برخاسته از این آب‌وخاک انتظارات ما را بیش از گذشته می‌کند که امیدوارم نسل جدید با عنایت به توجه متولیان آموزش‌وپرورش بتوانند نام اردکان را در گستره گیتی پرآوازه سازند.

تابش در پایان ضمن تشکر و قدردانی از خانواده‌های دانش آموزان برای حمایت از آن‌ها گفت: مدیران ما در هر زمینه‌ای دارای برنامه بودند و همت کردند و از اساتید مجرب استفاده کردند به توفیقات خوبی در سطوح مختلف دست پیداکرده‌اند و سیر صعودی را طی کردند. این نشان‌دهنده این مطلب است که اگر برنامه‌ریزی صورت گیرد و اعتمادبه‌نفس دانش آموزان تقویت شود می‌توانند قله‌های افتخار را فتح کنند. ما باید از این سرمایه‌های علمی در کشور خودمان استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار