معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: شهروندان همگام مسافرت در تعطیلات نوروز منزل خود را برای حفاظت تنها در اختیار افراد مطمئن قرار دهند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.
کد خبر: ۵۸۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 20 March 2018

سرهنگ محمدرضا مزیدی با بیان اینکه سارقان در تعطیلات نوروز بیش از زمان های گذشته برای سرقت استفاده می کنند، افزود: هنگام سفر باید منزل خود را برای نظارت و سرکشی در اختیار افراد معتمد محله به خصوص همسایگان قرار داد.
وی ادامه داد: واگذاری منزل به افراد مورد اطمینان در هنگام سفر و رفت و آمد و سرکشی آنها نقش مهمی در خنثی کردن ترفند سارقان و پیشگیری از سرقت دارد که باید شهروندان به آن توجه داشته باشند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد تصریح کرد: سالم بودن قفل در منزل و سیستم ایمنی هنگام سفر از جمله مسائل مهمی است که باید بازبینی و در صورت وجود مشکل حل شود.
مزیدی با اشاره به اینکه اسباب‌کشی در ایام نوروز تنها با گرفتن مجوز از کلانتری‌های محل امکان‌پذیر است از عموم شهروندان برای انجام آن خواستار همکاری با پلیس شد.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
پارسال، 113 هزار و 500 گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کردند.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
در استان یزد و با داشتن 40 رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند در این بخش فعالیت می کنند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.
از جمعیت یک میلیون و 140 هزار نفری استان یزد 60 درصد در مرکز استان زندگی می کنند

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار