عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان به ادعاهای اخیر ولیعهد سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۸۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲ 17 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ به نقل از پایگاه خبری النشره، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: کسی که کودکان، زنان و سالمندان یمنی را به قتل رساند و آن‌ها را در دریای خون غرق کرد و ملت فقیر آن را تحریم کرد، هیتلر زمانه و عرب است؛ زیرا حقد و کینه را نشر می‌دهد و اموالش را در راه تحریک ملت‌ها علیه یکدیگر خرج می کند اما ایران کشوری  است که در جنگ با داعش از عراق و سوریه حمایت کرد و اگر فداکاری‌ها و کمک‌های ایران نبود، داعش بر تمام کشورهای خلیج (فارس) سیطره می یافت و به اعماق اروپا می رسید.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «عربستان لبنانی‌ها را علیه یکدیگر تحریک می‌کند»، گفت: عربستان در امور داخلی لبنان دخالت می کند و آنها به طور فعال در انتخابات پارلمانی آتی لبنان دخالت دارند.

به گزارش ایسنا،  محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اخیرا در گفت و گو با شبکه سی بی اس با تکرار ادعاهای بی اساس خود علیه ایران گفته بود: ایران از رقبای عربستان محسوب نمی شود.ارتش ایران جزو پنج ارتش بزرگ کشورهای اسلامی نیز نیست.اقتصاد عربستان از ایران بزرگتر است.ایران تا برابر شدن با عربستان بسیار فاصله دارد.

این در حالی است که بنابر آمارهای رسمی بین المللی ارتش ایران در زمینه های مختلفی همچون تعداد افسران ثابت نیروهای نظامی،تعداد موشک ها و زیر دریایی ها از عربستان پیش است.
او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا عربستان برای مقابله با ایران به تسلیحات هسته‌ای نیاز دارد؟ افزود: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم اما اگر ایران به این سمت حرکت کند عربستان نیز بی‌درنگ سلاح هسته‌ای می‌سازد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گفت: سخنان او ارزش پاسخگویی ندارد چرا که وی خام اندیشی متوهم است که جز به تلخی و دروغ سخن نمی‌گوید و سیاست و کیاست را جز در درشت گویی بی‌هنگام و از سر بی‌تدبیری نمی‌داند. ایران برای همه همسایگان خود و کشورهای جهان و ملل مختلف صرف نظر از مساحت، قدرت نظامی و اقتصادی و حتی اعتبارشان در داخل و خارج، احترام قائل است و همواره به منطقه‌ای قوی، امن و باثبات به جای کشوری قوی اندیشیده است؛ از این‌رو دعوت به گفتگو و مدارای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به خصوص برخی بداندیشان و معاندان لجوج، از روی کرامت و عقلانیت و تدبیرِ ناشی از تجربه، دانایی، فرهنگ و تمدن دیرینه و با نظرداشت مصالح جهان اسلام و در راستای صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه "سخنان فاقد درایت و مملو از عصبیت ناروای" ولیعهد عربستان را یادآور جاهلیت بدوی خواند که تنها "رجز خوانی‌های تهی مایه دوران جاهلی" را به اذهان متبادر می سازد. او گفت: اگر این شاهزاده جوان اینگونه می اندیشد پس چگونه است هر دم نزد اربابان خود از خطر ایران عجز و لابه می‌کند و هربار هم بعد از آن همه تمنای زبونانه دست خالی اما دوشیده شده باز می گردد؟ بهتر است کشوری که بیش از ۳ سال در مقابل مردم تحت محاصره و بی سلاح و بی دفاع یمن به زانو درآمده و مقاومت آنان خواب از چشمانش ربوده است، از اندازه ارتش و اقتصاد خود دم نزند و همچنان با تقدیم داشته‌های مالی مردم خود برای خرید "سلاح های زیبا" سرگرم باشد و وارد کننده امنیت باقی بماند و در مقابلِ بزرگتر از خود؛ آنهم کشور مقتدری چون ایران حد سخن و کلام نگاه دارد که دانایان از دیر باز گفته‌اند: سکوت به ز پریشان گفتاری است.

 

 

//ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار