بازار آمریکا یکی از مهم‌ترین و پرسود‌ترین بخش‌های دنیا برای خودروسازان است و اکثر کمپانی‌ها سعی دارند مطابق میل مردم این قاره، محصولات مختلفی را تولید کنند.
کد خبر: ۵۸۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳ 25 March 2018
به گزارش «تابناک یزد»؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد اقتصادی آمریکای لاتین مثبت بوده و برای خودروسازان نیز یک گزینه عالی محسوب می‌شود. تولید ناخالص ملی این منطقه رشد ۱.۱ درصدی را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.

ناگفته نماند که این بخش از آمریکا سالهای پیش از این رشد، بحران‌های شدیدی را تجربه می‌کرد اما اکنون شرایط برای کشورهایی مانند  برزیل و آرژانتین خوب و امیدوارکننده است. در بازار آمریکای لاتین بعد از شرولت، رنو – نیسان، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شرولت اونیکس با فروش بیش از ۲۲۰ هزار دستگاه، محبوب‌ترین محصول این بازار است که در کارخانه گراواتی برزیل ساخته شده و در مدل‌۵ درب هاچبک با پیشرانه‌های ۱ و ۱.۴ لیتری و گیربکس ۵ سرعته دستی در اختیار خریداران قرار دارد. 

چه خودروهای در بازار آمریکای لاتین پر فروش هستند

فولکس‌واگن گل، دومین خودروی محبوب این بخش از آمریکا بوده که فروش ۱۵۷ هزار دستگاهی را در سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است. این خودروی ساب کامپکت از سال ۱۹۸۰ در برزیل حضور دارد و از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۴ پرفروش‌ترین خودروی برزیل بوده است.

چه خودروهای در بازار آمریکای لاتین پر فروش هستندفورد کا با فروش ۱۵۰ هزار دستگاهی جایگاه سوم را در اختیار دارد. فورد کا در مدل‌های هاچبک و سدان عرضه شده که در ابتدا فقط بازار برزیل محل فروش این خودرو بود اما در حال حاضر سایر کشورها نیز از این خودرو بهره می‌برند.
چه خودروهای در بازار آمریکای لاتین پر فروش هستند
 
نیسان ورسا با آمار فروش ۱۳۰ هزار دستگاهی، جایگاه چهارمی را در اختیار دارد و بعد از آن نیز نسخه جدید رنو ساندرو با فروش ۱۲۶ هزار دستگاهی قرار دارد. تویوتا هایلوکس نیز ۱۲۴ هزار دستگاه فروش داشته است. در جدول زیر می توانید لیست ۱۰ خودروی ÷رفروش این بازار را مشاهده کنید.
 
میزان تغییر آمار فروش سال ۲۰۱۶ آمار فروش سال ۲۰۱۷ نام خودرو جایگاه سال ۲۰۱۶ جایگاه سال ۲۰۱۷
۳۲ ۱۷۴.۹۹۶ ۲۳۰.۹۵۴ شورولت اونیکس ۱ ۱
۳۰.۲ ۱۲۱.۳۳۰ ۱۵۷.۹۴۵ فولکس‌واگن گل ۴ ۲
۳۲.۵ ۱۱۳.۶۹۳ ۱۵۰.۶۸۵ فورد کا ۵ ۳
۵.۳ ۱۲۴.۲۶۲ ۱۳۰.۸۵۲ نیسان ورسا ۳ ۴
۱۸.۸ ۱۰۶.۵۲۹ ۱۲۶.۵۱۶ رنو ساندرو ۷ ۵
۹.۹ ۱۱۳.۵۸۲ ۱۲۴.۸۴۲ تویوتا هایلوکس ۶ ۶
۱۵.۸- ۱۲۶.۳۵۲ ۱۰۶.۳۷۴ هیوندای HB20 ۲ ۷
۱.۳- ۱۰۶.۰۳۶ ۱۰۴.۶۴۷ تویوتا کرولا ۸ ۸
۲۶.۸ ۸۱.۱۰۶ ۱۰۲.۸۷۴ شورولت پریسما ۱۴ ۹
۴.۹- ۸۸.۳۸۱ ۸۴.۰۷۰ نیسان مارس ۱۱ ۱۰
 
 
 
//صبحانه آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار