امام جمعه بهاباد با اشاره به فرارسیدن نوروز 97 و ماه پرخیر و برکت رجب به مردم توصیه کرد که در این روز خواندن زیارت جامعه کبیره و صله رحم فراموش نشود، زیرا رجب، ماه عبادت، نیایش و استغفار است.
کد خبر: ۵۸۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 17 March 2018

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه بهاباد افزود: 
امسال ایام نوروز، مقارن با ماه رجب است ، این ماه از برکات معنوی زیادی برخوردار است که همه برای برخورداری از رحمت واسعه الهی باید قدر لحظات عمر خویش به خصوص در این ماه مبارک را بدانند.
وی ولادت با سعادت پنجمین اختر آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر (ع) را به شیعیان تبریک گفت و یادآور شد : آن حضرت در ایجاد فرهنگ و تمدن شیعه نقش مهمی را ایفا کردند و در زمان آن حضرت فرصت مناسبی جهت نشر مکتب اهل بیت فراهم شد.
وی شناخت مقام امامت و ولایت ائمه معصومین(ع) را یکی ازمهم ترین وظایف شیعیان دانست و افزود: ائمه اطهار در مقام ولایت نور واحد و حقیقت راستین هستند اما هر کدام از این بزرگواران با جریان های فکری و سیاسی مختلفی رو برو بودند.
ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه امام باقر(ع)، در میان خاندان پیامبر(ص) نخستین کسی بود که هم پدر و هم مادر وی فاطمی و علوی بودند، گفت: آن حضرت در عبادت و یادخدا همچون پدرش امام سجاد(ع) بود.
امام جمعه بهاباد در ادامه با اشاره به 26 اسفند سالروز ارتحال مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی، یادگار امام بزرگوار و حامی رهبر انقلاب عنوان کرد: یادگار امام فرزندی مهربان و مشاوری امین‌ بود.
وی با بیان اینکه آن مرحوم تأثیر زیادی در موفقیت های حضرت امام(ره) داشتند، افزود : وی تربیت‌ یافته مکتب امام راحل و دارای فضایل و خصوصیات اخلاقی و خانوادگی والایی بود که او را به یار و همراهی مهربان و مشاوری دلسوز و صدیق برای اسلام و انقلاب تبدیل کرده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار