همایش افتخار بیست و چهارم با تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری، المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی به میزبانی دانشگاه پردیس فرهنگیان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 17 March 2018

«محمود زمانی قمی» استاندار یزد در این همایش گفت: این افتخار پیاپی ناشی از تلاش دانش ‎‎ آموزان، خانواده ‎‎ ها و آموزش و پرورش است و تداوم این جایگاه به نظم نهاد خانواده‏‏ها و آموزش و پرورش بستگی دارد.

وی از مسئولان و خانواده ‎‎ ها خواست تا این جایگاه را برای استان یزد حفظ کنند چرا که این استان در زمینه علم و دانش همیشه سرآمد بوده است.

این مسئول افزود: همه به خصوص خانواده‏‏ها و مسئولان موظف هستند که به جایگاه و مدارج بالاتری دست یابند تا این جایگاه دچار آسیب نشود.

«عباسعلی دانافر» مدیر کل آموزش و پرورش استان هم با اشاره به اهمیت تداوم صدرنشینی دانش‏‏آموزان استان در قبولی کنکور سراسری برای ۲۴ سال متوالی، اظهار کرد: البته همایش 24 به عنوان یک رویداد فرهنگی در استان سه گروه افتخار ‎‎ آفرین برترین‏‏های کنکور، جشنواره خوارزمی و المپیاد ‎‎ ها را شامل شده است.

وی هدف از برگزاری این مراسم فرهنگی را معرفی و تجلیل از دانش ‎‎ آموزان افتخار آفرین استان و ایجاد انگیزه برای دیگر دانش‏‏آموزان عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به ۶۸ نفر افتخار ‎‎ آفرین استان در این دوره از رقابت‎‎های علمی، استان یزد با کسب ۵۰.۶۱ درصد قبولی با فاصله قابل توجهی از استان‏‎های سمنان و اصفهان، جایگاه اول کنکور سراسری امسال را به خود اختصاص داد.

ی با اشاره به کسب درصد ‎‎ های ۸۳.۵۴ در رشته ریاضی، ۴۳.۶۲ در رشته تجربی و ۷۹.۲۴ در رشته انسانی، گفت: استان یزد در سه شاخه درسی کنکور سراسری نیز توانست جایگاه اول را از آن خود کند.

دانافر افزود: چهار دانش‏‏آموز از بین ۱۰ نفر برتر کنکور سراسری با کسب رتبه ‎‎ های ۲ و ۶ رشته ریاضی و ۵ علوم تجربی  و همچنین رتبه دوم کشوری در علوم اجتماعی و روانشناسی از دانش‎‎آموزان یزدی بودند.

وی در مورد جایگاه استان در المپیادهای علمی نیز بیان کرد: کسب دو مدال طلا در رشته‏‏های نجوم و اخترشناسی، یک نقره در رشته زیست‏‏شناسی و ۸ مدال برنز در رشته ‎‎ های زیست شناسی و سلول‏‏های بنیادی از افتخارات استان یزد بوده است.

وی در مورد شاخص‏‏های کیفی آموزش و پرورش استان هم گفت: استان در معدل کتبی دروس نهایی نیز جایگاه اول را در ۲۲ درس کسب کرده است.

این مسئول در مورد مناطق برتر استان بیان کرد: در وضعیت معدل کتبی شهرستان میبد، ناحیه دو یزد و اردکان به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی ادامه داد: در پذیرفته شدگان نسبت به ثبت نام‏‏شدگان نیز  اشکذر، میبد و اردکان به ترتیب به مقام‏های اول تا سوم دست یافتند.

این مسئول با بیان این که میبد، بافق و مهریز در میانگین نمره علمی در کنکور سراسری به ترتیب اول تا سوم شدند، گفت: میبد، اردکان و بهاباد نیز به ترتیب در درصد پذیرفته‏‏شدگان آزمون اول تا سوم شدند.

دانافر با اشاره به برترین‏‏های میانگین نمره کل شرکت‏‏کنندگان، افزود: در رشته تجربی اردکان، ناحیه یک و دو یزد و مهریز، در ریاضی مهریز، میبد و نواحی یک و دو یزد و در رشته انسانی میبد، مهریز و بافق به ترتیب رتبه های اول تا سوم استان را کسب کردند.

وی مناطق برتر استان در کسب رتبه‏‏های زیر یکهزار را نیز شهرستان‏‏های میبد، مهریز و نواحی یک و دو یزد عنوان کرد.

این مسیول در بخش دیگری از سخنانش همت و تلاش شبانه‏‏روزی دانش‏‏آموزان، خانواده‏ها، مسئولان و خیرین مدرسه‏‏ساز و مدرسه یار را موثر در کسب رتبه‏‏ها و جایگاه‏‏های علمی و آموزشی استان در تمام این سال ‎‎ ها دانست.

«سید ابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز ضمن ذکر خاطراتی از دوران تحصیل خود، از برگزاری مجلس دانش‏‏آموزی در سال آینده خبر داد و افزود: مشکلات و مسائل دانش‏‏آموزان باید از این طریق برطرف شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید شناسنامه‏‏ای از برگزیدگان این ۲۴ سال تهیه و از هم‏‏اکنون آن‏‏ها را بررسی کرد.

پایان بخش این همایش نیز تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری، المپیاد علمی و مسابقات  خوارزمی، قرائت سوگندنامه و  جشن امضا بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار