رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه از آغاز مرمت قلعه رییس آباد ابرکوه با مشارکت دهیاری این روستا خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 17 March 2018

«مجاهد کرباسی» اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام سفرهای نوروزی و حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهر نمونه گردشگری ابرکوه، یکی از مواردی که می‌تواند گویای قدمت این شهرستان باشد، وجود قلعه‌های قدیمی بسیاری است که از دوره های مختلف تاریخ در این منطقه به یادگار مانده است.

وی تصریح کرد: شهرستان ابرکوه آثار تاریخی و جاذبه ‎‎ های گردشگری بسیاری دارد که از جمله مهمترین آنها، وجود بیش از 50 قلعه تاریخیِ ساخته شده با خشت خام و گل که مربوط به دوره‌‏‏های مختلف ساسانی، صفویه، زندیه، افشاریه و قاجاریه است، اشاره کرد.

وی ادامه داد: تعدادی از قلعه ‎‎ های زیبای ابرکوه که به لحاظ معماری از جایگاه خاصی در بین آثار تاریخی استان یزد برخورار هستند، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی ابرکوه اذعان کرد: در همین راستا مرمت حصار قلعه رییس آباد که در ورودی ابرکوه از سمت استان یزد قرار داشته و مربوط به دوره قاجاریه است، در دستور کار این اداره و دهیاری روستای رییس آباد قرار گرفته است.

کرباسی در این باره افزود: با توجه به این که قلعه در کنار جاده واقع شده است، با مرمت و نورپردازی این اثر، هویت کهن شهر ابرکوه به مسافران این نوید را می‏‏دهد که به یک شهر کهن با تمدن و فرهنگی غنی وارد می‏‏شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار