رئیس شورای فرهنگ عمومی اردکان با اشاره به اینکه آرامش، تنها با امور ظاهری به دست نمی آید، گفت: اسلام با شادی حلال مخالف نیست.
کد خبر: ۵۷۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 16 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان ضمن تشکر از اعضای شورا، گفت: موضوع فرهنگ بسیار مهم است و همه مسئولان برای سال آینده همت کنند و موضوعاتی را که به فرهنگ این شهر ربط دارد پیشنهاد بدهند تا در این جلسات درباره آن‌ها بحث و تبادل‌نظر شود.

وی با اشاره به مباحث مختلف مطرح‌شده در جلسات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: مدتی است که نمادهای مختلفی در ساختمان‌سازی در شهر استفاده می‌شود که بعضی از این نمادها با فرهنگ ما جور درنمی‌آید و برخی از آن‌ها دارای تبلیغ‌های خاصی است. با توجه به جایگاه قانونی شورای فرهنگ عمومی باید دید که در این زمینه چه‌کاری می‌توان انجام داد. باید از ظرفیت شورای فرهنگ در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

امام‌جمعه اردکان موضوع جلسه امروز را ساماندهی جشن‌ها و مباحث مرتبط با آن عنوان کرد و افزود: باید راهکارهایی ارائه شود تا در برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، اختلافات و تنش‌های کمتری بین بخشی از مردم و مسئولان پیش بیاید.

وی تأکید کرد: اسلام با شادی حلال مخالف نیست بلکه اسلام و قرآن با شادی‌هایی مخالف است که حق نبود قرآن کریم می‌فرماید؛ «ذلکم بما کنتم تفرحون فی الارض بغیر الحق». آرامش و نشاط واقعی هم تنها با امور ظاهری به دست نمی‌آید. در اینجا مسائل شرعی و مسائل قانونی وجود دارد. ما پیرو دین اسلام، قرآن و مکتب اهل‌بیت هستیم و برخی از چیزها در دین ما اشکال دارد هرچند امروز به‌عنوان هنر مطرح باشد و حتی درآمد اقتصادی داشته باشد مانند رقص.

شاکر افزود: اگر عده‌ای از علما و روحانیون در برخی از مسائل نظیر مسئله فرهنگی دغدغه‌ای دارند این دغدغه شخصی نیست. بنده در بسیاری از مسائل با مسئولان تعامل می‌کنم اما در موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به خاطر باورهای دینی و نظر مراجع عظام باکسی تعامل نمی‌کنم و برای تحقق آن کمک نخواهم کرد. از مسئولین هم خواسته‌ام که اگر قبول دارید شما هم همکاری نکنید. برخی از کارها در آینده شاید انجام شود اما چرا ما به آن کمک کنیم؟! همه ما باید بابت ترویج برخی امور پاسخگو باشیم و مسئولیت خود را بپذیریم. هرچه امکان دارد در شیپور حریم زن و مرد بدمید نه در اختلاط آن‌ها. ما فکر می‌کنیم این خواسته شرع از همه ما مسئولان حکومت اسلامی است و در سیره اهل‌بیت و آیات قرآن به‌صورت مستند وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردکان در پایان اظهار داشت: گاهی به خاطر برگزاری جشنی در شهر تقابلی به راه می‌افتد که موجب خسارت‌های زیادی برای شهر می‌شود و وقت مسئولان را می‌گیرید و عامل کینه‌ورزی، خصومت، سخن‌چینی، غیبت و دیگر گناهان می‌شود. باید پیشنهاد‌هایی ارائه شود و با تشکیل کارگروهی در خصوص برگزاری جشن‌ها تصمیمات مناسبی اتخاذ شود تا اتفاقی نیفتد و مزاحمتی برای مردم به وجود نیاید.

به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد که کارگروهی از اعضای شورا تشکیل شود و مسائل و مباحث فرهنگی شهر به‌صورت پیشنهاد ارائه شود تا در جلسات شورای فرهنگ عمومی موردبحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است که آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان در سال 96 با حضور اعضا در محل دفتر امام‌جمعه این شهر برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار