با وجود پلمپ دفاتر تاکسی‌های اینترنتی در يزد؛
نماینده تاکسی‌های بی سیم یزد با اشاره به حکم پلمپ دفاتر تاكسي‌هاي اينترنتي از سوي دادستان، گفت: با وجود پلمپ دفاتر اين تاكسي‌ها، هنوز سیستم و فعالیت اين تاكسي‌ها در شهر برقرار است..
کد خبر: ۵۷۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 15 March 2018

«سید رسول عقیلی» با اشاره به پلمپ دفاتر تاکسی‌های اینترنتی در استان یزد، تصريح كرد: دفاتر تاکسی‌های اینترنتی که هیچ کدام نیز بومي یزد نيستند، امروز با حکم دادستان پلمپ شدند . 

وي در اين مورد اظهار كرد: دادستان براساس بند ۱۷ قانون توسعه حمل و نقل و صلاحیت رانندگان تاکسی در حكمي به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مهلت ۱۵ روزه‌اي داده بود كه با مراجعه به سازمان حمل و نقل بار و مسافر به صورت ضابطه‌مند فعاليت كنند ولي به دنبال عدم توجه به اين حكم و نداشتن صلاحيت بيشتر رانندگان اين تاكسي‌ها، دستور پلمپ دفاتر آنها را صادر كرد.

اين مسئول در ادامه با تاكيد بر عدم نظارت بر فعاليت اين نوع تاكسي‌ها در شهر، خاطرنشان كرد:  تاکسی‌های اینترنتی به علت عدم وجود متولی و نظارت بر فعالیت‌شان به عنوان نمونه در طول تنها يك هفته بیش از ۱۲۰۰ راننده را به استخدام خود درآوردند.

عقيلي تاكيد كرد: البته هرچند دفاتر مذكور ظاهراً پلمپ شده‌اند ولي فعاليت آنها برقرار است و دادگستري در اين حوزه ورود نکرده است لذا راهنمایی و رانندگی و پلیس فتا در اين رابطه در حال پيگيري توقف فعاليت آنها هستند.

وي با اشاره به بخش دیگری از حکم دادستان، ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس فتا در صورت مواجه با رانندگان تاکسی اینترنتی موظف به توقيف خودرو آنها هستند.

عقيلي بیان کرد: البته سازمان حمل و نقل بار و مسافر و رییس آژانس‌هاي مسافري نیز اعلام کرده‌ بودند که هیچ مسئولیتی در قبال رخدادها و آسیب‌های ناشی از فعالیت رانندگان بدون مجوز و فاقد متولی ندارند . 

وي با گلايه از صدور مجوز اين دفاتر از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت بدون توجه به ضوابط فعاليت در این حوزه، گفت: اين مجوز در حالي از سوي اين سازمان صادر شده كه اكنون از حكم دادستاني حمايت مي‌كنند.

عقيلي در پايان نيز تاكيد كرد: در حال حاضر مسئولیت هر پیشامدی به دنبال استفاده از تاکسی‌هاي اینترنتی بر عهده خود مردم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار