«مجید جوادیان زاده» مدیر کل امور اجتماعی استانداری یزد به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان معرفی شد.
کد خبر: ۵۷۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 14 March 2018

«سید هادی حسینی» معاون حقوقی، امور مجلس و استان‏‏های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، گفت: انقلاب ما، انقلاب فرهنگ بود و امام عزیز ما به اداره جامعه مبنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی نگاه داشتند ولی متاسفانه بعد از انقلاب از حوزه فرهنگ فاصله گرفتیم.

وی افزود: متاسفانه امروز کشاورزی و صنعت و خودرو چیزی برای ارائه در جهان ندارد زیرا کمتر در گذشته به حوزه فرهنگ توجه داشته‏‏ایم.

معاون وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف به فرزندان خود یاد می‏دهند که چطور به پرچم و سرود کشورشان توجه کنند که این نشان از توجه به فرهنگ هر کشوری دارد.

حسینی تصریح کرد: داشته‏‏های فرهنگب پدران و مادران ما امروز فراموش شده است که این موضوع نگران کننده است.

وی با بیان این که ایران از ظرفیت‏‏های فراوانی برخوردار است که تاریخ موید آن است، بیان کرد: فرهنگ را مردم و افراد جامعه می‏‏سازند به نحوی که دوران دفاع مقدس برای ما فرهنگی زیبا همراه با احیای مقاومت در بین مردم کشورمان ایجاد کرد که امروز از نقاط قوتی کشورمان محسوب می‎‎شود.

حسینی ابراز امیدواری کرد که موضوع فرهنگ در جایگاه واقعی آن در کشورمان مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بیان کرد: معیشت و بیکاری به عنوان دو حوزه ‎‎ ای است که اگر به آنها توجه نکنیم دچار بحران خواهیم شد.

«علی زینی‎‎وند» معاون امور اقتصادی استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: مقوله فرهنگ شاید یکی از جذاب ‎‎ ترین و حساس ‎‎ ترین و در برخی از جوامع پیچیده ‎‎ ترین مقوله به شمار آید.

وی افزود: هویت به عنوان یکی از مقوله ‎‎ های مهم فرهنگی است که در کشور ما به بلندای تاریخ و تمدنش در دنیا و تلاقی این تمدن ایرانی با تمدن اسلام رخنمون کرده است.

زینی ‎ وند این مولفه‏‏ها را عامل غرور و رفتار اجتماعی و ویژگی‏‏های ایرانیان از ابتدا تاکنون خواند و گفت: اگر این ویژگی را نادیده بگیریم، مولفه‏‏هایی در ذهن جوانان ما تزریق می‏‏شود که متفاوت از شخصیتی کنونی ماست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که امروزه فضای مجازی با حجم عظیمی از اطلاعات جذاب و شاید غیر واقعی، هویت نسل جوان ما را متزلزل می‏‏کند، بیان کرد: امروز اگر معاندان یا مخالفان جمهوری اسلامی دیگر نیازی به حضور چهره به چهره ندارند بلکه با حضور در فضای مجازی و بررسی هویت ما می‎‎توانند خلاهای جامعه ما را شناسایی و برای ما ایجاد تهدید کنند.

زینی‏‏وند گفت: هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی به عنوان هویتی اساسی مردم کشورمان مدنظر است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با گستره دولتی و غیردولتی خود اقدام به جذب توانمندی‏‏ها و زیبایی‏‏های فرهنگ کند و این نیاز به ساماندهی این حوزه و  ارائه هویت واقعی ما دارد.

 معاون امور اقتصادی استاندار اظهار کرد: فرهنگ و زیبایی‏‏های فرهنگ به عنوان خوراک روح انسان‎‎ها مدنظر است که باید متناسب با جاذبه‏های فکری و روحی و روانی در این راستا گام برداشته شود.

زینی‏‏وند ادامه داد: استان یزد به دلیل داشتن سفیران بزرگ می‏‏تواند در عرصه فرهنگ و سیاسی کشور تاثیرگذار باشد و بر فرهنگ و گفتمان جهان تاثیر بگذارد.

«علی غیاثی ندوشن» مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این مراسم از تلاش برای ترویج و تشویق فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی در استان خبر داد و گفت: در این راستا نیز برنامه ‎‎ های مختلفی در استان دنبال شد.

 «مجید جوادیان زاده» مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم گفت: امروز همه جامعه‏شناسان معتقد هستند که دهه‏‏های آینده، دهه‎‎های فرهنگ هستند.

وی افزود: هویت آینده بر اساس بلوک‏‏بندی سیاسی نیست بلکه بر اساس فرهنگ است که ما نیز باید در این زمینه تلاش کنیم.

مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد:حرکت در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری، حرکت در راستای سیاست‏‏های دولت تدبیر و امید و نگاه عادلانه به شهرستان‏‏ها، ارائه خدمات فرهنگی براساس آمایش فرهنگی، فعالیت در زمینه فعالیت‏‏های قرآنی، همکاری با دستگاه‏‏های مختلف برای کسب برندهای بین المللی  و تقویت سازمان‏‏های غیر دولتی از جمله برنامه‏‏های بنده خواهد بود.

جوادیان زاده همچنین تاکید کرد: توجه به مقتضیات ثبت جهانی یزد از دیگر برنامه ‏‏های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار