ريیس میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان ميبد از آمادگی اين شهرستان تاريخي برای پذیرایی و استقبال از ميهمانان نوروزی خبرداد .
کد خبر: ۵۷۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 13 March 2018

«رسول مشتاقیان» گفت: شهرستان میبد دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری فراواني است و با وجود آثار و ابنیه‌های تاریخی بسیار زیبا، هر ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی  را به سمت خود مي‌کشاند.

وي بيان كرد: وجود نارین قلعه با قدمت هفت هزار سال به عنوان یک اثر شاخص برای همگان شناخته شده است  و نام میبد هرکجا که شنیده شود، بنای این قلعه عظیم در اذهان می‌نشیند . 

مشتاقيان افزود: شهرستان میبد امسال هم مانند سالیان گذشته خود را آماده پذیرایی از ميهمانان نوروزی می‌کند . 

وي ساماندهی مسیرها و محورهای تاریخی و فرهنگی محله‌های تاريخي شهر نظیر ده‌آباد، مهرجرد، فیروزآباد، حصار شارستان و نيز زیبا‌سازی معابر اطراف یخچال خشتی و مرمت آب انبار کلار، نورپردازی مجموعه‌ي کاروانسراي شاه عباسي و نصب تابلوی سفال برجسته در کاروانسرا ، برنامه‌ریزی‌های مربوط به روز میبد و مرمت و ساماندهی محورتاریخی -فرهنگی ندوشن را از اقداماتی خواند قبل از فرارسيدن نوروز در میبد در حال انجام است . 

ريیس میراث فرهنگی میبد بیان كرد: سعی داریم با اجرای برنامه‌ها فرهنگی هنری، اجرای جشن‌های نوروزی در شهر و فراهم آوردن امکانات رفاهی از ميهمانان نوروزی درشهرستان میبد به نحو مطلوبي پذیرایی کنیم تا یک خاطره ماندگار از این شهرستان به یادگار بماند . 

مشتاقیان درپایان خواستار کمک و همراهی دیگر دستگاه‌های اداری نظیر شهرداری در اين رابطه شد و گفت: زیبا‌سازی و نظافت شهر، برپایی مراسم‌های خاص و ویژه این ایام، تعامل تمام دستگاه‌هاي مرتبط را می‌طلبد و میراث فرهنگی با توجه به محدوديت نیروي انسانی قادر به انجام وظيفه در اين خصوصو به تنهايي نيست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار