مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد خبر داد؛
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: سال گذشته بالغ بر 21 هزار نفر در مراسم اعتکاف در یزد شرکت کردند .
کد خبر: ۵۷۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 13 March 2018

حجت الاسلام «سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی» در نشست نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر یزد که با حضور آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد با اشاره به این‌که از روز ولادت امام جواد(ع) تا میلاد حضرت علی(ع) به عنوان ایام میلادنور نام گذاری شده، اظهار کرد: برای این ایام که از 8 الی 11 فروردین است توسط بنیاد ملی غدیر برنامه‌هایی برای استان‌ها تهیه، تنظیم و ارسال کردند .

وی افزود: دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در این جهت سهم بیشتری دارند تا کار به صورت مناسب و با همکاری خوبی برگزار شود .

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد با بیان این‌که این برنامه‌ها دارای اهداف و برنامه‌های پیشنهادی برای استان‌ها است گفت: با توجه به برنامه‌های متناسب با فرهنگ بومی استان یزد تنظیم و اجرا کنیم .

وی با بیان این‌که همیشه نیازمند این مسئله هستیم که معصومین(ع) را به عنوان الگوهای زندگی بشریت به نسل جوان و جدید تبیین کنیم افزود: این یک امر مسلم برای همیشه ادوار حیات بشریت لازم و ضروری است و باید به خوبی این کار انجام گیرد .

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر یزد به اینکه یکی از پیشنهادهایی که از مرکز برای استان یزد در نظر گرفتند برگزاری جشن‌های میلاد نور است اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این برنامه‌ها کم و بیش در بین مردم برگزار می‌شود البته باید با هدایت و راهنمایی بیشتر، این جشن‌ها را به سمت سویی ببریم که در مساجد و مراکز فرهنگی اجرا شود .

این مقام مسئول برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی مرکز بنیاد بین المللی غدیر عنوان و اضافه کرد: کتاب‌های بسیاری از زندگانی ائمه معصومین(ع) نوشته شده که باید با همفکری اعضا کتاب مناسبی برای مسابقه در استان انتخاب شود .

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: کمک و توجه به افراد تحت پوشش کمیته امداد از دیگر برنامه‌های پیشنهادی ایام میلاد نور است که می‌توان با همکاری سازمان کمیته امداد کمک‌های مورد نیاز را به دست نیازمندان و فقرا رساند .

وی افزود: هماهنگی با ادارات صدا و سیما برای تهیه و تولید برنامه‌های معرفتی و انعکاس اخباری که در این ایام و همچنین نصب بنرها، تابلوها و تبلیغات گسترده محیطی در سطح شهر در ارتباط با 13 رجب میلاد حضرت علی(ع) و همچنین چند روز ایام میلاد نور توسط شهرداری می‌تواند از فعالیت‌های مؤثر در این چند روز باشد .

حسینی کوهستانی با اشاره به همزمانی مراسم معنوی اعتکاف با روزهای تعطیل عید نوروز گفت: سال گذشته بالغ بر 21 هزار نفر در این مراسم معنوی در استان یزد شرکت کردند که استقبال چشمگیری بود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار