رییس پلیس‌راه استان یزد، با تاکید بر لزوم همکاری سایر یگان‌ها در راستای کاهش ترافیک و افزایش خدمت رسانی به رانندگان، گفت: 46 درصد تصادفات در استان یزد از نوع واژگونی است .
کد خبر: ۵۷۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 13 March 2018

سرهنگ «احمد مظفری» با بیان این‌که به دلیل قرار گرفتن استان یزد در مرکز کشور، شاهد وزش طوفان‌های سهمگین هستیم، اظهار کرد: توصیه می‌کنیم در هنگام شروع طوفان رانندگان در پارکینگ مناسب توقف کنند تا شعاع دید بهتر شود .

وی مهار کردن محموله‌های سنگین در هنگام وزش بادهای شدید را ضروری دانست و گفت: در مواقعی که شدت وزش طوفان زیاد است باعث ریزش محموله در سطح جاده می‌شود که در پی آن حوادث ناگواری رقم می‌خورد .

رئیس پلیس راه استان یزد، با بیان این‌که پلیس راه همواره با گشت‌های محسوس و نامحسوس در حال خدمت رسانی به مردم است، افزود: با توجه به این‌که به اواخر طرح زمستانی و شروع طرح نوروزی نزدیک شده‌ایم از سایر یگان‌ها می‌خواهیم تا هماهنگ با پلیس به مردم خدمت کنند .

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که ترافیک امر مهمی است، برای کنترل آن نیاز است تا دستگاه‌های امدادی نظیر راهداری، حمل و نقل، اورژانس، بهیاری و فرمانداری همکاری کنند .

مظفری با بیان این‌که بیشتر حوادث جاده‌ای ما در محورهای فرعی و روستایی رخ می‌دهد، گفت: بنابراین دهیاران و بخشداران می‌توانند با افزایش همکاری‌های خود در راستای کاهش این حوادث نقش مهمی ایفا کنند .

وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات روز در محور یزد- کرمان و محور اردکان- نائین می‌تواند باعث کاهش حضور پلیس و ثبت تخلفاتی از جمله سرعت غیرمجار و نداشتن معاینه فنی شود .

احمد مظفری با اشاره به این‌که حدود 46 درصد حوادث استان، واژگونی‌ها است، گفت: خوشبختانه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش داشته است .

رئیس پلیس راه استان، حضور پلیس و سایر یگان‌ها را علت اصلی کاهش واژگونی‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که هدف ما فراهم کردن آسایش و راحتی سفر مردم است، لذا از سایر یگان‌ها می‌خواهیم تا با همکاری‌های خود باعث کاهش زمان حضور در صحنه حوادث شویم .

وی با بیان این‌که عدم رعایت خط قرمزها باعث کسب نمره منفی و از بین رفتن نظم ترافیکی می‌شود، تصریح کرد: به تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز نمره منفی تعلق می‌گیرد .

این مقام مسئول در پایان با اشاره به این‌که کسب 30 نمره منفی باعث سلب گواهی‌نامه می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که رانندگی از مشاغلی است که نیاز به هوشیاری کامل دارد از رانندگان می‌خواهیم تا با استفاده نکردن از تلفن همراه از بروز حوادث جلوگیری کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار