سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با تاکید بر لزوم رعایت قوانین توسط رانندگان در طول ایام نوروز، گفت: 49 دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است .
کد خبر: ۵۷۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 10 March 2018

«سعید برازنده مقدم» از کنترل جاده‌های استان به وسیله دوربین های نظارتی خبر داد و گفت: در کل مسیر های استان یزد 49 دوربین نظارتی و ثبت تخلفات داریم که 36 مورد آن برخط و آنلاین است و 5 مورد آن هم تا ابتدای طرح که 22 اسفند است،  شروع به کار می‌کند.

وی بیان کرد: مردم دقت داشته باشند که علاوه بر میزان تردد سرعت لحظه‌ای، میانگین سرعت هم مد نظر قرار می‌گیرد و دوربین‌ها بر اساس میانگین سرعت به تخلفات رانندگی رسیدگی می‌کنند . 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: سرعت استاندارد بر روی 110 کیلومتر بسته شده و بیش از این سرعت، تخلف به حساب می‌آید . 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که در ارتباط با تخلفات رانندگی به ویژه در سرعت باید به آن توجه کرد، این است که رانندگان متخلف نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر مردم هم مشکلاتی ایجاد می‌کنند . 

برازنده‌مقدم در ارتباط با طرح جابجایی مسافران نوروزی، اظهار كرد: این طرح از 23 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 1397 و به مدت 22 روز به مرحله اجرا گذاشته می‌شود . 

وی خاطرنشان کرد: قبل از این که ایام این طرح شروع شود، برای این که در طول مدت اجرای آن مشکلی وجود نداشته باشد، مانور آمادگی برای آن در نظر گرفته شده است . 

این مسئول تصریح کرد: این مانور در ایستگاه‌های پلیس راه و ترمینال‌ها، در هشت استان و 10 پاسگاه به مرحله اجرا درآمد . 

برازنده مقدم با اشاره به این که استان یزد هم یکی از استان‌هایی بود که مانور آمادگی اجرای این طرح در آن برگزار شد، عنوان کرد: این مانور در پاسگاه محور یزد - مهریز برگزار  شد و بخشی از فعالیت‌هایی که باید در طول این طرح انجام شود، به مرحله اجرا گذاشته شد . 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: بدیهی است چنانچه تخلفاتی در این طرح و زمان مانور حمل و نقل عمومی، محرز شود، در کمیسیون‌های ماده11 و 12 به صورت ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

این مقام آگاه ادامه داد: در مانور صورت گرفته، کنترل سلامت ناوگان از همه حیث و به ویژه از لحاظ فنی مورد سنجش قرار گرفت و نکات لازم و ضروری به رانندگان ناوگان عمومی مسافربری گوشزد شد . 

وی از جمله فعالیت‌های اجرایی این طرح را کنترل ناوگان از لحاظ وجود جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی و به صورت کلی 18 مورد از مسائل ایمنی که لازم است در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود داشته باشد، عنوان كرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه به اجرای طرح سپهتن در ناوگان حمل و نقل مسافر در استان یزد اشاره کرد و گفت: در این طرح موارد موجود در سامانه سپهتن به صورت کامل مد نظر قرار می‌گیرد . 

برازنده مقدم افزود: طرح کنترل ناوگان عمومی مسافربری در تمام پاسگاه‌های محورهای مختلف استان یزد اجرایی خواهد شد و به ویژه در ایام پیک طرح به صورت ویژه این طرح، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اکیپ‌های این طرح، متشکل از پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در دروازه‌های استان به خصوص در پاسگاه‌های پلیس راه مستقر هستند و از لحاظ سلامت فنی به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر را مورد بررسی و کنترل قرار می دهند . 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در پایان، از شهروندان و مسافران نوروزی خواست که در طول مسافرت خود با سرعت مطمئنه در محورهای مواصلاتی تردد کنند . 

برازنده‌مقدم در پایان تصریح کرد: در طول این ایام، بسیاری از مردم برای مسافرت و تعطیلات نوروزی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی در حال تردد هستند و چنین تخلفاتی که از سوی برخی افراد رخ می‌دهد مشکلاتی برای دیگر مسافران به وجود می‌آورد که در بعضی اوقات منجر به تلخ شدن مسافرت آنها می‌شود که این خلاف قوانین است و پسندیده نيست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار