علی رغم خبر استاندار یزد درباره رفع مشکل خطوط برق و آغاز انتقال آب به یزد، خبر رسیده امروز صبح (شنبه) در حمله مجدد به تیربرق های ایستگاه پمپاژ، قطع برق خطوط انتقال همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۷۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 10 March 2018

به گزارش تابناک یزد، علی رغم خبر استاندار یزد درباره رفع مشکل خطوط برق و آغاز انتقال آب به یزد، خبر رسیده امروز صبح (شنبه) در حمله مجدد به تیربرق های ایستگاه پمپاژ، قطع برق خطوط انتقال همچنان ادامه دارد.

شب گذشته استاندار یزد درگفتگو با شبکه یزد از رفع مشکل خطوط برق و آغاز انتقال آب خبر داده بود.

پیشتر  مدیر کل مدیریت بحران استان یزد هم گفته بود: آب انتقالی به یزد تا صبح شنبه برقرار می شود.

 هادی نسب افزود: منابع ذخیره آب انتقالی برای شهروندان در نظر گرفته شده است.
 گفتنی است؛ روز جمعه در پی حوادثی در ورزنه اصفهان و انداختن دو تیر برق موقتا جریان انتقال آب به استان یزد قطع شد.
 آب مصرفی یزد فعلا از طریق منابع ذخیره و چاه های آب تامین می شود.
 ماموران انتظامی مانع تخریب تاسیسات انتقال آب در شرق اصفهان شدند. 
ایرنا نوشت: نیروهای انتظامی با حضور بموقع از تخریب تاسیسات انتقال آب زاینده رود به یزد در حوالی ورزنه (توابع بن رود در شرق اصفهان) جلوگیری و معترضان را متفرق کردند. 
این افراد که گفته می شود از کشاورزان شرق اصفهان بودند، پیش از ظهر روز جمعه با حضور در اطراف روستای باقرآباد از توابع ورزنه در شرق اصفهان در اقدامی اعتراضی به مشکل کمبود آب،قصد تخریب تاسیسات انتقال آب زاینده به یزد را داشتند. 
به گفته منابع مطلع این افراد که برخی از آنان سنگ و چوب و ترقه همراه داشتند قبل از هرگونه اقدام با مقابله یگان ویژه و نیروهای انتظامی و پرتاب گاز اشک آور روبه رو و پراکنده شدند. 
برخی منابع آگاه از مجروح شدن چهار تا پنج نفر در این اعتراضات خبر دادند که به گفته آنها یکی از این افراد مجروح برای درمان به بیمارستان های اصفهان منتقل شده است. 
همچنین بر اساس گزارش های رسیده، افراد معترض در محل تاسیسات آب انتقالی یزد به برخی از تاسیسات شبکه برق و تیرهای برق آسیب رساندند که باعث اختلال در شبکه برق رسانی و آب رسانی ورزنه شده است. 
بر اساس گزارش های رسیده جمعی از مسئولان استان از جمله از فرمانداری و نیروی انتظامی استان برای آرام کردن آنها در این محل حضور یافتند. 
در سال91 نیز گروهی از کشاورزان شرق اصفهان اقدام به شکستن لوله های انتقال آب زاینده رود به یزد کردند که منجر به درگیری آنها با نیروی انتظامی و مجروح شدن تعدادی از آنها شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
جالبه ذوب آهن اصفهان خیلی بیشتر از آبی که به یزد منتقل میشه مصرف آب داره. چرا کشاورزها به اونجا حمله نمی کنن؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
باید یزدی ها هم جلوی انتقال سنگ آهن معادن بافق رو به اصقهان بگیرن. بلکه اصفهانی ها بفهمن همه توی یک کشتی نشستیم . بعنوان راه حل دولت باید یه کشاورزان ورزنه خسارت خشکسالی بدهد
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
طبق آمار فقط 35 میلیون متر مکعب از 60 میلیون متر مکعب آب انتقالی به یزد برای مصرف شهری است و 25 میلیون باقی مانده برای مصارف کشاورزی و صنعتی است با این تفسیر اگر قرار است 40 درصد آب برای صنعت و کشاورزی مصرف شود قطعا کارخانه فولاد سازی که قلب تمام صنایع دیگر به حساب می آید در اولویت است.
در ضمن هیچ هراسی از قطع سنگ آهن نداریم چین با قیمت کمتر آن را در اختیار ما قرار می دهد لطفا آب مار ندزدید سنگ آهن هاتونم برای خودتان! پول لوله ها هم از جیب مردم اصفهان و دیگر شهرهای ایران است و نه مردم یزد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
واقعا حق دارن وقتی کسی حرف به حق و قانونی آنها رو نمی شنوه چکار کن از زمان خاتمی تا الان دیگه بیست سال داره می شه که اینها رو بی آب کردن زمینهاشون نابود شده در حالی که حقابه دار بودن آنوقت یزد صنعت فولاد راه بیندازه کشاورزی با آب حق دیگران راه بیندازه سرامیک سازی رونق بده قم دریاچه مصنوعی درست کنه بعد کشاورزان اصفهان آب کشاورزی که حقشون بهشون ندن حالا یکباره آب شرب کل استان اصفهان هم قطع کنن کما اینکه از عید نوروز تا حالا فشار آب آنقدر کم شده در شهر اصفهان که در بعضی ساعات کم از قطع نداره آنوفت وضعیت روستاها و شهرستانهای استان رو خودتون قضاوت کنید بعد چهار محال آب می بره رو کوه درخت کاری می کنه یزد صنعت فولاد راه بیندازه قم دریاچه مصنوعی واقعا این تمدن ایرانی هست که ازش دم می زنید و این مسلمانی است که حق حقابه دار اینچنین بیست سال به نا حق خورده بشه تا بحدی که آب شرب هم حالا با مشکل مواجه بشه
حرف حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
دوستان خواهشا ساده نباشید .اینا همش بازیه حکومته . میخوان بین مردم ایران تفرقه بندازن.و فکر مردم اصفهان رو از کارخانه های فولاد دور کنن. دوستی که آمار دقیق میدی . میدونی چند میلیون متر مکعب آب زاینده رود به فولاد مبارکه و ذوب آهن میره ؟ آمار اونم بده . ضمنا اصفهانیا حق توهین به مردم یزد را ندارد .چون دولت تصمیم گرفته تا آب به یزد انتقال پیدا کنه نه مردم . اکثر گاز مصرفی ایران از استان خوزستان تامین میشه پس مردم خوزستان هم اعتراض کنن و لو له ها را تخریب کنن؟ لطفا واقع بین باشید.به نظر من فولاد و ذوب آهن که هیچ منفعتی هم برای مردم اصفهان ندارن بهتره یه مقدار هزینه کنن و آز کارون آب بکشند و بزارن آب زاینده رود باز بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
چه ربطی به صنعت فولاد داره قبل اینکه یزد آب از اصفهان ببره کارخانه فولاد در این استان بوده ولی به حیات زایندرود خللی وارد نکرده اگر واقعا فکر می کنید مشکل از کارخانه فولاد هست چرا در یزد کارخانه فولاد افتتاح کردند با کدام آب با حق کدام مسلمان با اجازه از کدام مالک یزد به قدری از آب اصفهان برده که آب کشاورزی که هیچ آب شرب مردم استان هم با مشکل مواجه شده آوردن اسم گاز خوزستان هم قیاس مع الفارق است و اصلا ربطی به موضوع ندارد مگر گاز خوزستان را قطع کردند تا به سایر استانها گاز بدهند ظاهرا شما هدفتون بیشتر ایجاد درگیری بین مردم هست که چنین چیزهای بی معنی رو مطرح می کنید تا این میان از آب گل آلود ناشی از تفرقه افکنی بهره برداری کنید ،یزد نه حق آبه داشته نه اولویتی در بهره برداری آب حال آنچنان سوء استفاده ای از آب نموده که یک استان رو به نابودی کشیده همه اینها ناشی از خیانتی هست که یک ریس جمهور بادید منطقه ای و نه ملی به کشور و ملت انجام داد بهترین و حاصلخیز ترین زمینها رو اکنون به شوره زار و کویر تبدیل کرده و میراث ملی ایران رو رو به خرابی برده (سی سه پل ،پل خواجو و....)و بیماری های ناشی از پدیده ریزگرد رو شیوع داده حالا هم که قصد تفرقه افکنی بین مردم دارید .اگر می گید دولت آب برده به یزد دولت هم وقتی اشتباه کرده اولا دولتهای بعدی بایستی اصلاح کنند اشتباه اون رو و ثانیا مجلس شورای اسلامی بایستی نظارت کند و جلوی اشتباه دولت بایستد و حتی خاطیان که چنین طرحهای غیر کارشناسانه ای را با دید منطقه ای اجرا کردند مجازات کنند هرجای دنیا هم که بود این کار صورت می گرفت اینجا که کشور اسلامیه چطور بگن حق شرعی و قانونی خودشون رو می خوان نه چیز دیگه این آب مالک داشته حقابه دار حق برداشت داشته مگر می شود بدون دیدن حق او آب به جای دیگر داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
اولا آب مال اول خداست وبعد مال همه مردم اینکه میگید آب مال اصفهان حرف مفته اگر خدا نخوادبارون بیاد هیچکدوم آب ندارید بعد مگه آب مال خوداصفهانه آب از کوهرنگ میاد چه ربطی به اصفهانیا داره خوداصفهانیا هم دارن از حق آب مردم دیگه استفاده میکنن دعا کنید بارون بیاد تا انشاالله یزدیها هم محتاج اصفهانی جماعت نباشن برای خدا هیچ کاری سخت نیست اصفهانیا برای جلوگیری ازاین همه گرونی اینقدر عزم جزم ندارن هیچ کار نمیکنن برای نابودی مسیر آب رسانی خوب باهم متحد شدن وچندساله ول کن نیستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
باهم بحث علکی نکنید زایندهرود بدون دخالت انسان جاری بوده از زردکوه بصورت قدرت الهی اب سرا زیر میشده تا تالاب گاوخونی وبه احتمال زیاد از گاوخونی از زیر کوهها ودشت به همان قناتها یزد و ••••••••
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار