آیت الله ناصری با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و برگزاری مراسم ها و جشن‌های متعدد در استان یزد، بر لزوم حفظ حرمت معنوی دارالعباده یزد در جشن‌ها و برنامه‌های نوروزی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۷۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 09 March 2018

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و روز زن به بیان فضائل و کرامات دختر نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله) پرداخت و اظهار داشت: این بانوی بزرگوار همواره  الگویی بی‌نظیر برای همه زنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به اینکه احکام و مبانی اسلامی ازجمله حجاب، باعث حفظ کرامت و ارزش‌های زنان است؛ یادآور شد: در مقابل، نگاه غربی زن را به چشم کالا و ابزار می‌بیند و هیچ ارزشی برای جایگاه خانواده و کرامت انسان‌ها وزنان قائل نیست.

ناصری در ادامه بابیان اینکه دشمن همواره درصدد ضربه به فرهنگ غنی جامعه و ترویج فساد در بین مسلمانان  است، یادآور شد: در این راستا مسئولان وظیفه‌دارند تا مانع ترویج بی‌بندوباری و بی‌اخلاقی در جامعه شوند و اجازه ندهد عده‌ای به ارزش‌ها و مبانی دینی جامعه ما آسیب بزنند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد اضافه کرد: زنان باحجاب می‌توانند در جامعه پویاتر و مؤثرتر باشند و آنچه مانع تعالی و موفقیت زنان می‌شود گرفتار شدن آن‌ها به سبک زندگی غربی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: مسئولان  و متولیان امر فرهنگی کشور وظیفه‌دارند تا جوانان ما را با مفاهیم و ارزش‌های اسلامی آشنا کرده و به بهترین نحو شرایط تربیت آن‌ها را فراهم کنند .

آیت الله ناصری افزود: اقشار مختلف مردم و مسئولان یزد نیز باید به این مهم توجه داشته باشند که برنامه‌ها، جشن‌ها و مراسم هایی که در آستانه سال نو و ایام نوروز برگزار می‌شود نباید به جایگاه برجسته و شناخته‌شده معنوی یزد آسیب بزند.

امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه یزد در کشور با عنوان‌هایی همچون حسینیه ایران و دارالعباده شناخته می‌شود، یادآور شد: این صفات و ویژگی‌های نیکو باید برای یزد حفظ شود.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر وزیر خارجه فرانسه به کشور و سخنان تهدید آموز و گستاخانه او قبل از این سفر، اظهار داشت: برخورد قاطع مسئولان ما با این فرد، اقدامی به‌جا و لازم بود و همه باید بدانند ملت و مسئولان  ما هرگز اجازه دخالت بیگانگان در امور کشور را نخواهند داد و همواره در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با تأکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی درگرو اقدام جدی مسئولان  و توجه همه اقشار به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است، افزود: صنعتگران و فعالان اقتصادی باید نسبت به توانایی‌های داخلی و استعدادهای کشور توجه بیشتری داشته باشند و روحیه خودباوری را در کشور تقویت کنند.

امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه حل مشکلات معیشتی مردم در این ایام باید موردتوجه بیشتر مسئولان باشد، اذعان کرد: در آستانه سال جدید، حمایت از قشر محروم و نیازمند باید موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.

گرامیداشت روز ملی راهیان نور و شهدا و اشاره به ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در طول تاریخ انقلاب از دیگر مطالبی بودکه خطیب نماز جمعه یزد به آنها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار