دبیر نخستین سمپوزیوم خشت خام استان یزد در کشور گفت: با توجه به جهانی شدن یزد و نزدیک بودن به نوروز، رفت و آمد گردشگران و توجه به این آثار میتواند بازتاب جهانی شدن یزد به دنیا و تبلیغ یزد باشد .
کد خبر: ۵۷۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 08 March 2018

» حسین کهفی» با اشاره به برگزاری این سمپوزیوم به مدت 10 روز در یزد اظهار کرد: این سمپوزیوم از شانزدهم تا 26 اسفندماه از ساعت 9 تا پنج بعد از ظهر در محل خیابان سید گل سرخ در مجاورت کوچه کوشک نو برگزار می‌شود .
وی افزود: در این سمپوزیوم 350شرکت کننده معمار و مجسمه ساز از سراسر کشور حضور داشته كه از اين تعداد 9 اثر برگزیده انتخاب و در بخش جنبی 5 گروه دو نفره و 9 دستیار انتخاب شدند .
دبیر نخستین سمپوزیوم خشت خام استان یزد در مورد اهمیت برگزاری این برنامه در استان گفت: معماری و سنت نیاکان  هزاران سال پیش تاکنون متریال ایجاد و سلول های بنيادي این شهر محسوب می‌شوند، از این رو به کارگیری متریال کم ارزش آب و خاک برای ایجاد مجسه و فرمبسیار اهمیت دارد .
كهفي نزدیک شدن به نوروز و توسعه صنعت گردشگری را از نتایج برگزاری چنین برنامه هایی دانست و بيان كرد: با توجه به جهانی شدن یزد و نزدیک بودن به نوروز، رفت و آمد گردشگران و توجه به این آثار میتواند بازتاب جهانی شدن یزد به دنیا و تبلیغ یزد باشد.
این مقام مسئول اهمیت برگزاری این سمپوزیوم به بهترین نحو را به دلیل برگزاری در بعد بین المللی برای سال آینده دانست .
«
 محمود بخشی» مجسمه ساز بین المللی از استان تهران نیز به عنوان مهمان ویژه و یکی از شرکت کنندگان در این سمپوزیوم حضور داشت .
گفتنی است، به منتخبین آثار شرکت کننده در سمپوزیوم هدایایی تا سقف شش ميليون تومان اهدا و در پایان سمپوزیوم نیز از میان آثار ارائه شده یک اثر برگزيده معرفي مي شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار